Kaksplus.fi

MENU

lauantai 9. marraskuuta 2013

Ristiäisten suunnittelua!

Nyt vihdoin ja viimein ollaan alotettu ristiäisten suunnitelu kunnolla! Tilat ja pappi varattu! Alusta asti oltiin ehdottomasti sitä mieltä, että varataan Srk talo juhlatilaksi, meidän kolmioon ei ihan kaikki vieraat mahtuisi...Onneksi Turussa on niin että seurakuntatalon saa 3,5 tunniksi ilmaiseksi käyttöön kaste tilaisuutta varten, tästä pisteet Turulle! Lukuunottamatta tietenkin muutamaa supersuosittua juhlapaikkaa. Srk talo jossa ristiäiset pidetään, on aivan uusi. Sovittiinkin seurakuntatyypin kanssa että mennään joku päivä siellä käymään, on kuulemma niin moderni keittiö että hän näyttää miten kaikki toimii.


 
Vieraslista tehtiin jo raskausaikana, näillä näkymin tulossa olisi n.40 vierasta. Aika hurjalta määrältä tuo tuntuu, mutta me haluttiin Tinon kanssa kutsua sukulaisten lisäksi myös läheisimmät ystävät. Ovathan he kuitenkin pikkuneidin elämässä enemmän tai vähemmän mukana. Kutsukorttejakin olen aloittanut "jo" askartelemaan, viisi ehtisin saada valmiiksi ennen kuin meni hermo. Pitäisi nyt näillä näppäimillä saada loputkin tehtyä, jotta saisi kutsut postiin! Ristiäisiin on enää kuukausi..jaiks!

Mä hankkisin itselleni mekon jo raskausaikana, mutta en ole vielä uskaltanut koittaa meneekö mekko päälle..

Tarjottavat on myös hoidettu, ja näiden osalta me päästään todella helpolla. Kiitos ihanien sukulaisten! Täytekakut tulee mun ja Tinon äideiltä, voileipäkakut mun isältä ja mun mammalta jotain pulla herkkujakin vielä! Eli meille ei Tinon kanssa jää kuin sitten keksien yms. sekä kahvin hankinta. JEJ! Tämä olikin pelastus, meinaan tämä "pullantuoksuinen äiti" ei ole eläissään leiponut yksin mitään muuta kuin pizzapohjan..heh...Myös mun yksi ystävä on lupautunut tulemaan keittiöön hommiin, joten kaikki on näiltä osin kunnossa!
Mitä tarjottavia teillä on ollut ristiäisissä? 

Vielä tarvitsisi soittaa papille ja sopia "pappitreffit". Siellä keskutellaan kuulemma ristiäisiin liittyvistä asioista ja katsotaan vähän mitä virsiä ym. halutaan tilaisuuteen. Ristiäisten tärkein asia kuitenkin puuttuu vielä, nimittäin neidin nimi! Luultavasti nimi on jo päätetty (ei olla ihan vielä yhteisymmäryksessä, mä yritän vaihtaa sitä aina). Nimessä ei ole mitään vikaa, itseasiassa etunimi on alunperin mun keksintö josta TINO ei tykännyt alussa yhtään. Nyt mulla olisi mielessä vaan paljon "parempi" nimi mihin oon aivan rakastunut, ja Tino on taas rakastunut tähän ensimmäiseen ehdotukseen. Ensimmäinen nimiehdotus olisi kyllä sinällään kiva, kaiken kaikkiaan neidille tulisi kolme nimeä ja ne kaikki olisivat "sukunimiä" eli jollain tavalla esiintyisi jommankumman suvussa jo aiemmin! Mä ehdotin jo Tinolle että annetaan papin päättää neidin nimi, mutta ei kuulemma...heh..


Neidillä olisi tälläinen juhlamekko jo valmiina, mutta taitaa olla vähän liian joulunen ristiäisiin. Ja mun haaveena on, että meillä olisi neidin kanssa vähän samantyyliset mekot ristiäisissä! Mekkojen metästys siis alkakoon!



2 kommenttia :

  1. Kiva aina lueskella sun blogia, kun meillä on melkeen samanikäiset vauvat ja samanlaisia stressinaiheita :D Iteki on nytten ristiäisten suunnittelu menossa, ja tällä viikolla sain jopa kutsutkin postiin :) Käyhän kurkkaamassa joskus mun blogia, jota alottelin viime viikolla.
    http://lovebeyondwordsblog.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Toi mekko on just Elviiralle hyvä, koska onhan sit jo joulukuu :D

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3