Kaksplus.fi

MENU

maanantai 23. joulukuuta 2013

Never say never

1.9.2012 aloitin työt nykyisessä työpaikassani, eli päiväkodissa. Ei mennyt kuin muutama viikko, ja päätin etten hankkisi lapsia ainakaan kymmenen vuoteen, ehkä en jopa koskaan. Päätös ei johtunut siitä ettenkö pitäisi lapsista, vaan tajusin kuinka vaikeaa ja haastavaa lapsiperheen arki on, ja kuinka erilaista elämäni oli sillä hetkellä. Edes mun kaukaisimpiin haaveisiin ei kuulunut sillä hetkellä se omakotitalo ja farmarivolvo. Kultaisen noutajan olisin kyllä voinut ottaa, heh heh... Pidin lapsista, mutta en ollut varma haluisinko koskaan omaa. Mulle riitti mun työ, joskus sekin tuli korvista ulos. 
Saman vuoden uutena vuotena juhlisin aivan tietämättömänä siitä mikä minua odotti.En osannut villeimmissä unissanikaan ajatella että tasan kuukauden päästän istun vessassa plussa kourassa. Olisin nauranut päin naamaa, jos joku olisi minulle niin väittänyt.
31.1.2013 elämäni mullistui ja kääntyi päälaelleen. Sain tietää odottavani Elviraa. Kun jälkeenpäin mietin reaktiotani asiaan, se ei ollut mitenkään siihen viittaava etten muka olisi halunnut "lasta ainakaan kymmeneen vuoteen". Muistan kuinka oli heti plussan nähtyäni hymy korvissa, onnesta sekaisin ja silittelin mahaani. Kävin aina välillä tarkistamassa roskiksesta että olihan tämä totta ja ei kai vaan se plussa ole kadonnut siitä tikusta.
Luulen että jos tarkaan miettii, koskaan ei ole oikea aika hankkia lapsia, aina löytyy joku tekosyy miksi ei ole valmis vanhemmaksi. Onhan se ymmärettävää, onhan tämä helkkarin pelottava juttu! Sä olet vastuussa toisesta ihmisestä ja sun pitäisi osata kasvattaa hänestä yhteiskuntakelpoinen kansalainen. Aika kova pala purtavaksi tälläiselle 20 vuotiaalle tytön hepakolle, jep. Kuitenkin tiedän että tulen onnistumaan tässä tehtävässä ja tiedän että kyllä mä osaan. Vuosi sitten sanoin, ei ikinä, ei ainakaan kymmeneen vuoteen. Nyt sattumusten ja kohtalon kautta mä olen yhden maailman ihanimman tytön äiti.  Hetkeäkään en kadu, hetkeäkään en vaihtaisi. En osaisi kuvitella enää elämää ilman Elviraa. Älä koskaan sano "ei koskaan", koska mun "ei koskaan" on parasta mitä mulle on tapahtunut! Mä olen joka päivä niin kiitollinen ja onnellinen siitä ettei Tinon kanssa hoidettu ehkäisyä ihan oppikirjan mukaan!
Hyvä me typerät, kamalat nuoret<3
 

4 kommenttia :

  1. Ihana postaus! :) Hah ja ihana kuva teistä, varsinkin tua Elviran ilme :D

    VastaaPoista
  2. Tuli ihan kylmät väreet kun luin tätä ! Samallailla mäkin ajattelen :)

    http://themomentofourlove.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Jep! Noin kävi mullekin :> 20 villi varpunen just lopettelemassa kesän viettoa ja lähes kestokrapulaisena.. raskaustesti tuki ajan kohtaiseksi ja niinhän siinä kävi että nyt tuolla
    tuhisee 7kk elämäni upein tuttavuus.. ikinä ei voi tietää mitä elämä tuo :D

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3