Kaksplus.fi

MENU

keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Seppo Taalasmaat täällä terve!

Hyvästi vauva tukka, tervetuloa kalju! Elviralla on karvanlähtöaika, koko vauva tukka tuntuu tippuvan pois. Eilistä postausta tehdessäni katselin vanhoja kuvia Elvirasta ja tajusin kuinka paljon oikeasti sitä tukkaa on lähtenyt! Hui kamala.

Tälläinen pehko neidillä oli vielä 2 kuukautta sitten...


Nyt jäljelle ei ole paljon mitään! Eniten tukkaa on lähtenyt sivuila ja takaa, päältä on myös lähtenyt mutta sinne on kasvanut jo pitkiä haivenia sekaan. Tukka tulee luultavasti kohta näyttämään aika koomiselta... :D


Elvira ei myöskään viihdy kauan vatsallaan joten takaraivo näyttää tältä...Tukka on kulunut kun Elvira on vaan selällään koko ajan...kutsunkin neitiä Seppo Taalasmaaksi...

Minä kärsisin raskausaikana ihan hirveästä hiustenlähdöstä. Mulla lähti ihan hirveät määrät tukkaa ja tuntui että joka paikka oli täynnä mun karvoja. Mulla on todella paksu tukka, joten ei siitä niin kovin haittaa ollut, itseasiassa hiukset olivat todella hyvässä kunnossa sitten kun hiustenlähtö loppui. Eilen huomasin taas että tukkaa lähti aika tavalla kun haroin sormilla hiuksia. Hiuksia löytyy myös taas joka paikasta ja kaikkialta: lavuaari ja sänky ovat täynnä mun tukkaa. ARGH! Toivon että tämä loppuu yhtä nopeasti kuin on alkanutkin jottei mulle tule samanlaista pälväriä kuin Elviralla...Mahtaakohan tämä hiusten lähtö johtua hormoneista vai mistä?

Onko jollain muulla lähtenyt raskauden jälkeen hiuksia? Kauanko se kesti?


20 kommenttia :

  1. mulla raskaus aikana tukka oikeen kukoisti, mutta nyt sitä lähtee niin paljon. Mies on ihan hermona ko kaikkialla on mun tukkkaaa. oon kuullu että sillon ainakin jos imettää niiin tukkaa rupee lähtemään..:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mäki oon kuullu samaa mut mä en imetä niin sitä ihmettelen :/

      Poista
  2. Mulla on ihme vaan vahvistunut eikä oo sitten 16v jälkeen ollu näin upeeta tukkaa!:) Sabrinalla myös ohuempi tukka tuosta takaraivosta, hän ei myöskään viihdy mahalteen.hmm.

    VastaaPoista
  3. Mä kärsin tällä hetkellä synnytyksen jälkeisestä akuutista hiustenlähdöstä, se on iha normaalia ja se johtuu siitä, kun suuri osa hiuksista on samanaikasesti lepovaiheessa, eli tukkaa irtoaa. Se kestää normaalisti pari kuukautta ja sen jälkeen sen pitäs helpottaa. Tää synnytyksen jälkeinen hiustenlähtö alkaa yleensä n. 3kk synnytyksen jälkeen. Mulla tää alko Iivon ollessa vähä reilu 3kk ja tätä on nyt kestäny koht 2kk, eikä helpotusta ainakaan viel oo näkyvissä. Tarvii vaan toivoo, etten oo kalju syksyyn mennessä (kuuleman mukaan noin vuoden päästä synnytyksestä hiustenlähtö tasaantuu). Mut siis, raskauden aikana hiukset voi erinomaisesti ja kasvaa monesti enemmän, ku koskaan aiemmin eikä sillon tapahdu sitä semmosta lepovaihetta melkeen ollenkaa, ni sitku se tulee synnytyksen jälkee ni hiustenlähtö on aika runsasta! :) Oli varmaa epäselkeesti selitetty, mut ekä tajusit jotain :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sain selvää ja kiitos info paketista! :) toivotaan että molemmilla loppuisi ettei meistä tule kaljuja äitejä ;)

      Poista
  4. Mulla on aina ollut vähän sellainen tukka, että hiuksia lähtee, mutta nyt lähtee enempi vielä kun imetän. Usein olen kuullut, että äideillä imetyksen aikana lähtee paljonkin tukkaa! Meillä kans joka puolella on hiuksia aivan älyttömästi :/ :)

    -leni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, mutta mä en kyllä imetä :// no toivotaan että tää olis vaan joku hetkellinen juttu!

      Poista
  5. Itselläni lähti hiuksia ihan hirveästi ennen kuin tulin raskaaksi. Raskaana ollessa hiukset kasvoivat ihan hirveästi eikä hiuksia lähtenyt päästä niin kuin ennen. Synnytyksen jälkeenkin hiusten kasvu tuntuu edelleenkin lisääntyneen, ja hiukseni ovat tuuhentuneet huomattavasti! :)
    Meidän neidin (kohta 5kk) hiustyyli on lähes samanlainen kuin Elviralla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oih, mä haluun myös tommoset super hiukset!! :) taitaa tämä kalju läikkä olla joku noiden vauvojen muotivillitys ;)

      Poista
  6. Mulla raskausaikana hiukset kasvoi huimaa vauhtia, ja ihme kyllä eioo vielä alkanu lähtemään! Sitä odotellessa :D Wiljamilla on kans alkanut tuolta takaa lähtemään hiusta, ja näyttää aika samalta kuin Elviran hiukset takaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon kade, mäki tahdon että mun tukka kasvais eikä tippuis pois :D

      Poista
  7. Linnealta löytyy myös vastaava takaraivo kalju :D ..raukat! Ja tuntuu kyllä iteltäkin lähtevän, hiukset kyllä tuntuu ihan normaali paksuilta edelleen, mutta jokapaikasta tuntuu sitä karvaa löytyvän, joten..!?

    http://aliceihmemaassa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se taitaa olla joku neitien muoti tällä hetkellä;)

      Poista
  8. Mulla lähti ja sain ihanat kaljut kohdat päähäni :D Nyt sitten kasvaa 10 cm mittanen "otsatukka" tilalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä toivon että mä säästyn kaljuilta länteiltä kun on niin paksu tukka, toivotaan! Kasvamista sun tukalle, ehkä luot jonkun uuden muotivillityksen samalla, kuka tietää;)

      Poista
  9. Mulla oli ennen hiuksia valtavasti. Kampaajatkin aina ihmetteli hiusten määrää ja paksuutta. Alkuraskaudesta mulla sitten tippui valehtelematta lähes puolet hiuksista. Aluksi jotkut epäilivät minulla olevan syöpä kun hiukset niin tippui. Onneks päähän jäi edes jotain. Synnytyksen jälkeen n 4kk hiukset kasvoi nopeesti ja ne oikein säihkyi. Sitten alkoi taas sulkasato joka jatkuu hieman edelleen.(poika nyt 7,5kk).. Letitin hiukset yksi päivä ja vähän järkytyin. Ennen sain hiuksistani kaksi paksua lettiä. Nyt yksi on saman paksuinen kuin aiemmin puolesta päästä letitetty. Jospa saisin hiukseni vielä joskus takaisin... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla lähti myös noin puolet hiuksista raskausainana, toivotaan että molemmat saisimme joskus vielä tukkamme takaisin!:)

      Poista
  10. Oot raskaana!!!!!!!!!

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3