Kaksplus.fi

MENU

tiistai 29. heinäkuuta 2014

Äideistä parhain.



On paljon asioita joita mä en osaa. On paljon asioita joissa mä olen suoraan sanottuna surkea. 
Mutta on yksi asia jonka mä osaan hyvin.
Yksi asia jossa mä olen paras.
Ja se asia on Äitiys.



Mä olen äitinä ihan älyttömän itsevarma. Mä tiedän mitä mun lapsi tahtoo ja tarvitsee, ja mä osaan täyttää ne tarpeet. Jos mä en jotain tiedä, google kertoo ja hieman suodattaen osaan etsiä tietoa jota tarvitsen. Sen jälkeen olen taas hieman viisaampi ja parempi äiti. 
Vaikka olenhan siis jo paras! 
Mun itsevarmuus on suurimmaksi osaksi Elviran ansiota. Hän on alusta asti ollut aika "helppo" vauva. Turhia ei itkeskele ja pienestä asti ollut aika rutinoitunut kelloon, joten kelloa katsomalla osuu yleensä oikeaan että mitä sillä kertaa kitistään. Mä olen siis monesti saanut tuntea onnistumisen tunnetta äitiydessä. Onnistumisen kautta mun itsevarmuus äitinä on kohonnut melkeinpä taivaaseen asti. Harvoin tulee hetkiä jolloin menee sormisuuhun enkä tiedä mitä tekisin tai mitä Elvira tarvitsee. Muissa arjen askareissa ja hetkissä tätä toki sattuu, ja paljon.. ;)



Rehellisesti sanottuna mä tiedän aika paljon niinsanottua kirjatietoa vauvoista ja lapsista. Ihan amattini ja työni takia, vaikka suurimman osan olenkin oppinut tekemällä ja pitämällä silmät auki. Raskausaikana en lukenut ainuttakaan opusta vauvoista, sen sijaan ahimisin blogeja ja keskutelupalstoja. Niistä oppii yllättävän paljon kun rupeaa asiaa oikein miettimään! Monet pulmatilanteet ovat ratkenneet jonkun muun bloggaajan kirjoituksen ansioista, ja tästä olen taas saanut sitä kuuluisaa itsevarmuutta. Itsevarmuutta siihen, että voin kutsua itseäni maailman parhaaksi äidiksi.



Jonkun mielestä voin olla jopa ärsyttävän itsevarma. Tällä hetkellä mulla on vaan tunne että tiedän tasan tarkkaan mitä teen ja mitä aion tehdä, äitinä nimittäin.
Tulee varmasti hetkiä kun mun itsevarmuutta äitinä koetellaan. Aivan varmasti tulee. Ehkä jopa jo huomenna tai ensi yönä. Mutta juuri tällä hetkellä mä voin sanoa että mä olen äideistä parhain meidän pienelle Elviralle.
Mä olen maailman paras äiti.

Niinkuin sinäkin olet lapsellesi.




2 kommenttia :

  1. kiva postaus! Uskon kyllä jokaisen sanan mitä sanoit, susta on saanu tosi ihanan ja vahvan (niin äitinä kun muutenkin) kuvan blogin perusteella :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3