Kaksplus.fi

MENU

lauantai 20. syyskuuta 2014

#bootd&asiaa kamerasta!



Syksyn tullen luonnonvalo vähenee ja aamulla herätessä on vielä todella hämärää. 
Varsinkin kun Elvira herätyskello soi tänään 7:00...
Mutta siis, aamulla kuvatessani Elviran päivän asu-kuvia (pakko ottaa aamulla jos haluaa kuvat ilman päivän ruokalistaa;) ) huomasin taas kuinka hyvän hankinnan tein kun panostin kunnon objektiiviin! 
Tai panostin ja panostin, oli melkein halvimmasta päästä mutta kuitenkin suuri sijoitus mun budjetilla ja valokuvauskokemuksella.



Kamerana mulla siis on elämäni ensimmäinen järjestelmäkamera, Nikon D3200. Aluksi kuvasin kameran mukana tullella objektiivilla mutta nälkä kasvaa syödessä, ja pikkuhiljaa alkoi kutkuttaa ajatus vielä paremmista kuvista. Nettiä selatessani päädyin ostamaan kameraani Nikkor AF-S 35mm objektiivin. Päätöksen tein ihan muiden suosituksista sekä objektiivin sopivuudesta heikossa valaistuksessa valokuvaamiseen. Objektiivi maksoi muistaakseni karvan verran alle kaksisataa, eli ei sieltä kalleimmasta päädystä todellakaan, mutta en voisi tyytyväisempi olla! Yleiskäytössä tälläisellä amatööri valokuvaajalla objektiivi on aivan loistava, minulla ei ole ollut tarvetta vaihtaa objektiivia toiseen melkeinpä ollenkaan. Ainoastaan silloin kun tarvitsen zoomia, olen käyttänyt kameran mukana tullut objektiivia.



Olen siis enemmän kuin tyytyväinen tämän hetkiseen kamera-arsenaaliini mutta kieltämättä ajatus minijärkkäristä kutkuttaa takaraivossa. Olen todella huono kantamaan kameraa mukana, varsinkin kun järkkäri vie aika paljon tilaa käsilaukussa ja painaa jonkin verran. Tähän tarkoitukseen minijärkkäri olisi aivan loistava mutta rehellisesti sanottuna en tee kahdella kameralla yhtään mitään. Katsotaan jos jossakin kohtaa innostun ja myyn tämän pois alta ja ostan tilalle minijärkkärin, koskaan ei voi tietää ;)

Tosiaan nämä postauksen kuvat ovat otettu tänään aamulla kello kahdeksan aikoihin. Luonnonvalo oli siis aika väihissä, varsinkin kun ulkona on aika sankka sumu! Mutta niinkuin näkyy, kamera sekä objektiivi suoriutuivat haasteesta kohtalaisen hyvin! 


Ihanaa lauantaita kaikille<3
meidän olisi tänään tarkoitus mennä mummilaan ja kotona tehdä hieman remppahommia!
Hieman uhosin että nyt viikonlopun aikana Elviran huone valmistuu, mutta katsotaan miten käy...

2 kommenttia :

  1. Hei mä oon ihmetellyt kun et päivity mun listalla mutta en muka ollut liittynyt lukijaksi! Vääryys korjattu! :D Mun pitäs löytää uus objektiivi uuteen kameraan ja työstänki just postausta siitä.. Uusi merkki onmulle iha harmaata aluetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oot varmaan ollut lukijana tuossa vanhassa blogissa :D tervetuloa siis ;) <3 onnea etsintään!! ;)

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3