Kaksplus.fi

MENU

tiistai 23. syyskuuta 2014

Huonon ihon salaisuus.




Olen ollut koko ikäni aika babyface. Murrosiässäkin finnit sekä näpyt pysyivät kaukana mun kuontalosta, mitä nyt kerran puolessa vuodessa yksi piru löysi tiensä perille. Ja sekin oli päivässä niitattu. Nyt kuitenkin raskauden ja muuttuneen hormoni toiminnan myötä ihoni on saanut harhakuvan olevansa nuori ja vetreä, olemme siis yhteistuumin palanneet murrosikäisen iho-ongelmiin ja näppyihin. Ihoni viettää kai jotain myöhäistä murrosikää tällä hetkellä...yäkyäkyäk!

Ensin syytin näpyistä äitiyttä ja raskautta. Hormoni toiminta muuttuu sekä stressi lisääntyy, näistähän ne näpyt tykkää! Pohin aikaisempaa meikin käyttöani ja ihmettelin miksi ihoni on mennyt niin huonoon kuntoon. Ennen meikkasin päivittäin, nyt korkeintaan kerran viikossa. Luulisi ihon pitävän siitä että saa välillä hengittää ilman pakkelia. Naamani tuntui kuitenkin olevan eri mieltä asiasta ja iho senkun huononi. Aloitin ihan järkyttävän puhdistusoperaation aamuin ja illoin. Ennen puhdisitin ihoni vain siihen tarkoitetulla aineella, mutta nyt otin remmiin mukaan myös kasvoveden sekä syväpuhdistavan kasvonaamion aina silloin tällöin. Aamuin illoin, aamuin illoin...Ei tuntunut auttavan, päinvastoin näytti siltä että iho meni vielä huonompaan kuntoon.

Pohdin ja stressasin asiaa paljon. En voi sanoa että näppylät sen ihmeemmin aiheuttivat huonoa itsetuntoa taikka itseinhoa, mutta eihän niistä nyt kukaan pidä. Valokuvia katsellessani huomasin miten näppylät paistoivat meikin läpi, tai meikittömissä kuvissa veivät kaiken huomion. Ainankin mun silmissä. Ja tiedättekö, sitten yhtenä päivänä ratkaisu välähti mun päähän kuin salama kirkkaalta taivaalta. Se tunne, kun tajuat jotain itsestäänselvää, ja pidät itseäsi ihan idioottina. Ja kiroat miksi et ennen asiaa ole tajunnut...

Ratkaisu oli yksinkertaisen helppo,
NAAMAN RASVAUS!



Koska äitiyden myötä olin vähentänyt meikin käyttöä, väheni myös naaman puhdistus. Kun naaman kunnollinen puhdistaminen väheni, väheni myös rasvankäyttö koska en yksinkertaisesti vain muistanut sitä ilman sitä kiristävää tunnetta naamalla suihkun jälkeen. Ennen rasvasin naamani kaksi kertaa päivässä: aamulla meikin alle ja illalla puhdistuksen jälkeen.
Nyt luoja ties koska olin viimeksi muistanut rasvata kuontaloni, viime viikolla ehkä?

Nyt tästä älynväläyksestä on ehkä noin kuukausi aikaa. Lopetin ylimääräisten puhdistusaineiden käytön ja olen yrittänty aamuin illoin rasvata naamani. Iho on mennyt paljon parempaan kuntoon ja suurin osa näpyistä on jo kadonnut, Edelleen naama on kuitenkin aika herkässä tilassa, jos edes kerran unohdan rasvauksen on seuraavana aamuna muistutuksena tästä muutama piste otsalla.
Ehkä tämä tästä, säännöllisesti ja tunnollisesti rasvaten!

Mun kannattiais varmaan hankkia itselleni joku hieman paksumpi yövoide, 
onko suosituksia?

Mä olen aika ummikko näissä rasvailu asioissa, mulla menee Erioil ja Erisan niin sääriin kuin naamaankin!
 Ja hyvin toimii ;)



10 kommenttia :

  1. Mä suosittelen vain ja ainoastaan kookosöljyä! :) ite en muuta käytäkkää. Sitä illalla nukkumaan mennessä naamaan ja aamulla peilistä katsoo hehkuva typykkä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa, oon ennen aina ajatellu että naama olis aamulla ihan rasvanen mutta hyvin imeytyi yön aikana! Tällä linjalla jatkeraan, kiitos vinkistä!! :)

      Poista
  2. Mä olen myös huomannut että jos en käytä meikkiä, iho kukkii enemmän. Itse kuitenkin huomasin että mulla se johtui siitä kun meikkiä ei ollut, tuli naamaan koskettua enemmän. Nojattua käteen, hieromalla silmiä yms. Bakteerit leviää samalla :)

    Mun pitäisi myös muistaa rasvata kasvoja enemmän. Ehkä toi Muistilappu voisi toimia mullakin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei tää on kyllä ihan totta!! Mä ainakim läästin naamaani koko ajam jos ei ole meikkiä :p

      Poista
  3. Mulla sama homma! Joku myöhäinen teini-ikä tullu :D naama kukkii ihan sikana ja on tosi "ihanassa" kunnossa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep :/ mut hei voidaan kai ajatella että ollaan nuorekkaita ainakin ;)

      Poista
  4. Mä ostin Lumenen Arctic Aqua- sarjan yövoiteen (käy tuubin mukaan myös päivävoiteeks) ja saman sarjan syväkosteuttavan käsivoiteen. Oon ollu tosi tyytyväinen! Päiväks en oo tota voidetta laittanu, vaan käytän Avonin heleyttävää päivävoidetta. Mut toi Lumenen on ihanan kevyt ja kosteuttaa hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla! :) käsivoidetta ehdottomasti ainakin kun kädet on talvisin kuim hiekkapaperia!:/ :)

      Poista
  5. Mulla on ollut sama juttu! :) ps, täälläpäin ainakin kuontalo tarkoittaa hiuksia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kun sanoit...:D mä käytän kuontaloa oikeastaan koko päästä, kasvoista enemmänkin mutta voi kyllä olla että tää on joku mun oma keksintö/väärin ymmärrys :D

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3