Kaksplus.fi

MENU

sunnuntai 14. syyskuuta 2014

Oikeesti onnellinen.



Kel onni on, sen kätkeköön
 on lause jota kenenkään ei tulisi noudattaa.
 Ikinä. 
Koskaan.

Silti harmittavan usein kuulee ihmisten valittavan, kertovan miten huonosti asiat ovat. Tuossa taannoin pohdiskelin täällä blogin puolella omaa negatiivista asennettani ja tein lupauksen positiivisemmasta elämänasenteesta. Kel onni on sen kätkeköön on lause joka saanyt joutaa Väinämöisen laulun saattelemana suohon, ja tilalle tulkoon Olavi Uusivirran laulun sanat:

On niin helppoo olla onnellinen.
Ja tyytyy siihen mitä on.

Onnellisuus on tavoittelemisen arvoinen asia, mutta jos joskus pysähtyy miettimään sen hetkistä elämäänsä, voi tajuta kuinka onnellinen onkaan. Juuri nyt. Ilman mitään sen ihmeellisimpiä lottovoittoja tai unelmaduuneja. Kun mä otin positiivisemman asenteen elämässä, huomasin oikeasti olevani onnellisempi, iloisempi ja elämänjanoisempi. Jokaisella pilvellä on hopeareunus jos ihan oikeasti tahtoo sen löytää. Mä ainakin uskon niin ja mun kohdalla se on aina pitänyt paikkaansa. Kun tarkkaan miettii ( tai oikeastaan ei tarvitse edes kovin tarkkaan miettiä) ne arjen pienet hetket ja asiat voivat olla niitä onnenhetkiä. Loppujen lopuksi ne arkiset asiat ovat ne jotka sitten joskus muistaa. Joku ajattelee nyt että mitä mä tässä puhun ihan kuin olisin joku vanha ja viisas, mutta jos mä mietin mun lapsuutta niin ne onnellisimmat hetket olivat hetkiä mun perheen ja ystävien kanssa. Ei ne kalleimmat ja upeimmat lahjat, ei ne hienot vaatteet vaan nimenomaan se ihan tavallinen arki. 

Kun nauttii näistä arjen pienistä iloista, jaksaa paremmin kohdata ne arjen surut ja vastoinkäymiset. Ja jos vastoinkäymisen sattuessa jaksaa etsiä positiivisia asioita, niin niitä varmasti löytää.
Loppujen lopuksi onnellisuus on aika paljon asenteesta kiinni.

Positiivisuutta
Itseironiaa
&
Huumoria.

Näillä elämässä pärjää ja jaksaa painaa. Onnellisena. 
Mun kohdalla ainakin toimii, mites sulla?

Loppuun vielä tämän päivän pienet, mutta sitäkin positiivisemmat asiat:

Aamulla heräsin iloiseen jokelteluun ja pinnäsängyssä seisoskeli ja vilkutteli uninen, mutta iloinen Elvira.

Syötiin mun siskon ja isän kanssa ihan mahtavan herkullinen ateria.

Elvira on vihdoin innostunut kävelyttämisestä.

Olen saanut seurata Elviran ja isin pelleilyä ja tajuta miljoonannen kerran kuinka upea perhe mulla on.

Ja paljon muita pieniä onnenhippusia.
Mistä pienestä tai vähän suuremmasta asiasta sinä olet onnellinen?



Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3