Kaksplus.fi

MENU

tiistai 28. lokakuuta 2014

Himoja ja heikkoa oloa.

Mun on turha yrittää syyttää ketään, miksi ei kukaan kertonut. Olenhan tämän kerran jo käynyt läpi mutta nyt tämä uusintakierros tuntuu olevan kolme kertaa kamalampi. MIKSI KUKAAN EI KERTONUT ETTÄ TÄSSÄ RASKAUDESSA KÄRSIN PAHOINVOINNISTA!? Olin ihan asennoitunut siihen että tämä raskaus olisi aivan samanlainen mitä Elvirasta oli, ei sen suurempia pahoinvointeja jos muistaa syödä kolmen tunnin välein. Thats it, niin helppoa se oli viime kerralla. Tai sitten aika on todellakin kullannut muistot enkä vain muista näitä oloja viime kerrasta. Oksentanut en ole vielä kertaakaan mutta suurin osa päivästä menee etovan olon kera, muutama tunti voi olla hyvää oloa mutta sitten se tulee taas. YÖK! Aamut ovat tietenkin pahimpia ja aamukahvin olen saanut hyvästellä jo päiviä sitten. Olin ennen oikea kahvisieppo mutta nyt ajatuskin kitkerästä kamalasta kahvista saa mut melkeinpä laatottamaan nämä näppäimet. Parhaiten mun olo kuvaa varmaan kestokrapula. Olet ollut juhlimassa ja aamulla heräät pieneen dagenefteriin, olo on heikko ja väsynyt muttei kuitenkaan ihan kuoleman krapula.

Niin krapulaan kuin tähän kestokrapulaankiin kuuluu himot, tottakai. Sen suurempia herkkuhimoja mulle ei ole vielä tullut, sen sijaan kaikki raikas maistuu. Johtunee varmasti tästä heikosta olosta. Hedelmät ja salaatit maistuisivat mutta eivät kuitenkaan maistu. Tekee mieli syödä mutta ei teekkään koska etoo. Ainut himo joka tähän mennessä on ollut siedettävä, on ollut kivennäisvesi. Voisin juoda litrakaupalla. Niinkuin ihan oikeassakin krapulassa...Ja uni maittaa paremmin kuin hyvin, päikkärit on päivän kohokohta vaikka niistä huolimatta olen koko ajan ihan nuutunut nukkavieru!

Kaikesta valituksesta huolimatta mä olen oloihini enemmän kuin tyytyväinen. Niin kauan kun kärsin oloista tarkoittaa se että olen raskaana. Pelkomöröt ovat hiemat jo helpottaneet, mutta edelleen toivon kovasti näiden ensimmäisten kahdentoista viikon menevät nopeasti ohi. Olisipa jo joulukuu ja niskaturvotusultra! Niin monesta tuutista olen saanut lukea huonoja uutisia keskenmenoista ja tuulimunista että itsekkin alkaa hieman pelkäämään pahinta. On muutenkin vaikea vielä asennoitua tähän raskauteen kun on niin vähän viikkoja vasta takana. Vaikka oloja on, tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta että meitä olisi ensi kesänä neljä. Ensimmäiset äitiyshousut kävimme ostamassa eilen ja ensimmäinen neuvola on ensiviikolla. Ehkä sitä pikkuhiljaa osaa taas rutinoitua pullukaksi! Ja vaikka olo on tällä hetkellä kaikkea muuta kuin ihana, yhdeksän kuukauden päästä se viimeistään päättyy ja palkinto on mitä parhain <3


P.s Turvotusturbomuumi on täällä edelleen :D

4 kommenttia :

  1. Tervetuloa vaan ihanien odotuksien joukkoon, nimimerkillä susta sairauslomalla olleena. Tsemppiä 😃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no niinpä, sukuvika taas kun suksi ei luista ;) :D kiitos äippä <3

      Poista
  2. Itsekkin muistan sen raskauksista, että ne olivat aivan erillaiset. Täysin ääripäistä. Joten anna mennä raskaus omalla painollaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pakko kai se on hyväksyä sitten :p ei kai, kyllähän mä tän tiesin mutta aina saa toivoa parasta ;)

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3