Kaksplus.fi

MENU

perjantai 28. marraskuuta 2014

Taistelu arpia vastaan!



Raskaus muutta kehoa ihan älyttömästi. Suurin osa muutoksista voi häipyä hyvinkin nopeasti synnytyksen jälkeen mutta osa on tullut jäädäkseen. Todella harva on siunattu keholla joka palautuu aivan täydellisesti raskaudesta ja synnytyksestä. Onnekkaita ovat he, mutta toisaalta ne jäljet ovat hyvin pieniä siihen verrattuna mitä raskaudenruntelema kroppa on tehnyt ja tuottanut. 

Mä palauduin viime raskaudesta ja synnytyksestä aika nopeasti ja melkeinpä samaan lähtötasoon mitä olin ennen raskautta. Samat vaatteet menevät päälle mitkä menivät ennen raskauttakin. Toki etureppu oli hieman löysempi mitä ennen raskautta mutta sen saa hyvin piilotettua farkkujen vyötärön alle, nou problem siis. Oikeastaan ainoat raskaudesta jääneet jäljet kropassani tällä hetkellä ovat arvet, ne pirulaiset. Niin ja tottakai hieman vähemmän terhakat meijerit;) 



Osasin aavistaa ihoni repeytyvän vauvavatsan kasvaessa. Ihoni on erityisen herkkä raskausarville ja niitä oli jo ennen raskautta, murrosiän ja painonnousun ansiosta. Olin siis valmistautunut arpiin ja ihoni repeytymiseen raskauden aikana, mutta silti koitin taistella niitä vastaan. Elviran odotus aikana mulla oli käytössä muistaakseni SepaMedin voide joka oli tarkoitettu raskausarville ja niiden ehkäisyyn. Tönkköä tavaraa joka imeytyi huonosti eikä tuntunut olevan mitään apua. Vaikka kyllä aika huonosti muistin rasvaillakkin...

Tällä kertaa ajattelin aloittaa taistelun arpia vastaan ajoissa. Se alkoi itseasiassa jo ennen plussaa koska rasvailin vanhoja arpia haalistumisen toivossa. Tällä kertaa aion turvata ja luottaa kehuttuun, satojen käyttötarkoitusten ihmeaineeseen: Kookosöljyyn! Tähän asti voide on tehnyt tehtävänsä vanhojen arpien haalistamisessa, ne itseasiassa ovat parantuneet viimeisten kuuden viikon aikana enemmän kuin koko vuonna synnytyksen jälkeen. Plussan pärähtäessä testiin olen muistanut (melkein) joka ilta rasvata kookosöljyllä masun. Viime raskaudessa ensimmäiset arvet taisivat ilmestyä +20 viikolla jos muistan oikein. Katsotaan miten tällä kertaa käy! Toivotaan parasta että öljy auttaa edes vähän taistelussa tiikerinraitoja vastaan! Itse uskon säännöllisen rasvailun auttavan ehkä hieman, mutten usko että mikään rasva estää arpien muodostumista kokonaan. Iho ja ihmiset ovat vain niin erilaisia, toiset saavat raidat ja toiset eivät. Kuuluisin toki mielummin tuohon jälkimmäiseen porukkaan mutta jokatapauksessa aion kantaa arpeni ylpeydellä. Olen tehnyt jotain uskomattoman hienoa ja sen aiheuttamat jäljet sallittakoon! Vaikka niitä vastaan aion taistellakkin..

Samaa tavaraa käytän myös hiusnaamiona sekä naamarasvana, suosittelen! Tuo purkki maksaa n.10 euroa ja on todella riittoisaa tavaraa.


8 kommenttia :

  1. Pakko tuota on kai testata, kun moni tuntuu kookosöljyä kehuvan! Voiko tuota säilyttää ihan kylppärin kaapissa vai kylmässä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on makkarin yöpöydällä että ihan huoneenlämmössä! :) kylppärissä oli niin lämmin että meni nestemäiseksi, ja levittäminen oli hieman sotkuisempaa :/ muistaakseni +27 asteessa tulee nestemäiseksi! :)

      Poista
  2. Kookosöljy huoneenlämmössä! Kovettuu kylmässä. Ja toimii todella hyvin myös leivän päällä! Ihan margariinin korvaajana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juurikin näin! :) mä en ole tuota margariini juttua kuullutkaan, täytyy kokeilla! Vaikken kookoksen ykkösfani maussa olekkaan :)

      Poista
  3. Hei! Itse käytin raskausaikana Body shopista ostettua Cocoa Butter Moisturising Stickia ja se kyllä auttois myös, ettei tullut arpia yhtään. Se on sellainen kosteuspuikko, mikä samalla hieroo vatsaa :) Suosittelen! Ja sulla on kiva blogi, oon jo lueskellut tovin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos vinkistä ja kiitos kauniista sanoista! : )täytyy muistaa tämä sitten kun kookosöljy loppuu! :)

      Poista
  4. Esikoisen kohdalla yritin rasvailla ihoa, mutta se unohtui heti alkuun innostuksen jälkeen. Olen aina ollut ja olen edelleen erittäin huono rasvaamaan ihoani. Pitäisi ehkä skarpata ihan muutenkin tänään asian suhteen.. Mutta siis ensimmäisestä raskaudesta vastaan seudulle tuli arpia vain entisen napakorun reiän kohdalle. Ja siihenkin vain pari pientä. Muutenkin päästiin aika vähillä arvilla ilman rasvailuja. Joten nyt olen sormet ristissä ja toivon, että nyt toisen kohdalla kävisikö samoin. ;) ehkä kuitenkin pitäisi tarttua rasvapurkkiin..
    Ja olen kuullut monilta, että juurikin erilaiset kookosrasvat ovat olleet hyviä asioitten ehkäisyssä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oih, olen kade sun hyvälle iholle! :) mut vatsa nimittäin repesi aika pahasta ja arvet on osa tosi syviä, toivotaan että tällä kertaa pääsisin helpommalla! :) olen myös todella huono rasvailemaan ihoa joten meinaa välillä unohtua masun rasvaus :p

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3