Kaksplus.fi

MENU

perjantai 6. helmikuuta 2015

Lävistyskriisi.



Olen aikaisemmin kirjoitellut blogin puolella lävistyksistäni ja niiden vaikutuksesta äitiyteen ja ulkonäköön (klik). Edelleen multa löytyy koru kielestä ja huulesta. Olen miettinyt kovin tulevaa synnytystä lävistyten osalta koska korut joutuu taas ottamaan pois enkä millään haluaisi. Syy on se, etten saa niitä takaisin enää synnytyksen jälkeen. Limakalvoilla olevat lävistysreiät supistuvat niin nopeasti. Olin ajatellut kietäytyä lävistysten riisumisesta muuten kuin pakon edessä eli toisin sanoen sektion edessä, tai ainakin huulikorun. Kielikorusta voin luopua lopullisesti, olen hieman kypsynyt täynnä olevaan suuhun vaikka koruun on tottunutkin Olen kuitenkin tällä hetkellä niin sanotussa lävistyskriisissä enkä tiedä haluanko enää olla lävistetty äiti. Ennen päätöstä haluan pohtia asiaa koska jos mieleni muuttuu, lävistysten saaminen takaisin on helppoa muttei ilmaista.

Lävistykset eivät ulkonäkönsä takia ole vaikuttaneet juurikaan elämääni, mitä nyt muutamia mulkaisuja aina silloin tällöin keräävät puoleensa. Eli sen takia en tämän kriisin edessä ole. Äidiksi tulon jälkeen lävistykset tai oikeastaan pelkkä huulivistys on kuitenkin vaikuttanut mun elämään. Olen muutama kerran saanut Elviralta käden- tai pääniskun koruun ja ihon repeäminen ei ole ollut kaukana. Sama vaara on työpaikalla olemassa vaikka tähän asti olen onneksi vielä välttynyt tapaturmilta. Olen myös muutaman kerran Elviraa pussatessani raapaissut häntä timanttikoruni kanssa, ei niin mukavaa.





Vaikka lävistykset ovat muutaman kerran olleet oikea turvallisuusriski, niin suurin kriisin aiheuttaja on mun silmälasit. Kun pari viikkoa sitten sain nämä kakkulat silmilleni aloin heti ajattelemaan: mahtuuko naamaani korun lisäksi lasit. Ja koska lasit ovat terveysasia, ei tule kuuloonkaan niiden väistyminen lävistysten tieltä. Kun katson itseäni peilistä tuntuu että naamani on jotenkin niin täynnä. Ja toisaalta tuntuu että koru hukkuu lasien joukkoon eikä sitä edes huomaa.

Vaikka tässä tuli jo monta hyvää syytä niiden tai oikeastaan huulikorun poistamiselle niin emmin kovasti molempien kohdalla. Tykkään ihan älyttömästi mun huulikorusta ja se, sekä kielikoru ovat kuitenkin osa minua. Ne ovat olleet niin vähän aikaa etten tiedä olenko valmis niistä luopumaan vaikka välillä niin mietinkni. Ja pelkään myös sitä että tämä ajatus on raskausaivojen tuotosta jota kadun sitten joskus. Viime raskaudessa nimittäin leikkasin lyhyen tukan ja nyt olen poistamassa lävistyksiä...raskausaivot ovat ehkä siis syypää tähän yhtäkkiseen kriisiin. Tiedä sitten...


Mitä mietä te olette, mahtuuko naamaani sekä huulikoru että silmälasit?


9 kommenttia :

  1. Minusta tuo huulilävistys on todella kaunis ja sopii silmälasien kanssa hyvin! :)
    Itselläni on vähän vastaava kriisi vihkisormuksen kanssa. Tuntuu kamalalta olla erossa siitä. :) Jotkut korut kuuluvat vain persoonaan. :)

    Blogissani on kiva arvonta, kannattaa käydä kurkkimassa! ;)

    http://kunaitikelaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ja kiitos arvonta vinkistä! :) tuo on totta että jotkut korut on vaan osa minuutta!

      Poista
  2. Mulla ei oo vastausta, mut painin itse saman jutun kanssa noin vuosi sit. :) Napakorun laitoin heti synnytyksen jälkeen takasin, mut huulikorun pois ottamista mietin kauan. Se oli mulle vähän kuin stressilelu ja aina stressatessa nyvi alahampailla sitä korun "kantaa". Otin aina välillä korun pois, mut näytin tyhmältä ilman (koska siihen oli tottunu), joten laitoin aina takas. Nyt oon tainnu olla vuoden ilman ja just pari päivää sit aloin haikailemaan perään, mut jotenki pelkkä ajatus saa aikaan olon, et se ois kauheen ylimääränen nyt kun on tottunu olemaan tyhjällä naamalla. :D On se vaikeeta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on totta että varmasti nopeesti tottuu jos otttaa korun pois :D hmm... vaikea valinta kyllä enkä osaa päättää :D onneks ei oo kiire :p

      Poista
  3. Mahtuu!!!! Siis silmälasit ja lävistykset naamaasi! :D Mä tykkään tosi paljon niistä, näytät hyvältä! :)

    VastaaPoista
  4. must voisit vastaa vanhoihi kommii enne ko ees teet uusii postauksii -.-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tooosi pahoillani että kommentteihin vastaaminen laahaa pahasti jälkijunassa! <3 koitan ryhdistäytyä koska ne tämän kirjoittamisen suola kyllä on!

      Poista
  5. Hei tuohon synnytykseen ja korujen pois ottamiseen liittyen, itse jouduin hätäsektioon ja täytyy kyllä myöntää että siinä tapahtuu asiat niin vauhdilla ettei olisi mitenkään ollut aikaa tuossa vaiheessa ottaa mahdollisia lävistyksiä pois. Ihan syystä niitä pyydetään ottamaan pois vaikka ehkä tylsää onkin :( Eikä sitä tietenkään halua tai ajattele sektioon joutuvansa, mutta koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu..

    Ja olen kyllä sitä mieltä, että lasit ja koru mahtuu molemmat oikein hyvin! Sulle sopii huulikoru :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3