Kaksplus.fi

MENU

torstai 30. huhtikuuta 2015

Karhunpoika sairastaa!



Terveisiä täältä sairastuvalta. Niin se vaan meni että yskä ei jäänyt yksikseen vaan kuvioihin tuli myös kuume, ja aika korkea sellainen. Mittari näytti parhaimillaan 38,7 astetta ja vaikka tuo ei nyt mikään huima lukema ole niin Elviralla ei koskaan ennen ole ollut noin korkeaa kuumetta. Iltapäivällä annettu Panadol laski onneksi kuumeen aika tehokkaasti ja pienet iltahepulitkin lähes kuumeeton lapsi jaksoi äskön ennen nukkuumaanmenoa vetää. On se vaan kurjaa seurata sivusta miten toinen on aivan veto poissa ja naatti. 

Nämä sairastelupäivät ovat myös mulle rankkoja. Ei pelkästään huonosti nukutun yön takia vaan siksi ettei näinä päivinä tehdä mitään. Olemme koko päivän istuneet sylikkäin sohvalla ja mä olen siinä sivussa tuijottanut Pakoa Netflixistä. Touhut ja siivoamiset ovat saaneet jäädä ja olen ollut siinä missä minua on tarvittu, sylinä ja turvana kurjan olon keskellä. On kuitenkin uskomattoman raskasta istuskella sohvalla ja tuijottaa telkkaria koko päivän, vaikkei kyllä uskoisi! Myönnettäköön että olen kyllä täysin rinnoin nauttinut tästä kurjuudesta, jos näin voi sanoa. Elvira ei kovin usein viihdy montaa hetkeä sylissä joten olen ottanut kaiken ilon irti mun pienestä sylivauvasta. Elvira nukkui sylissä myös tunnin päiväunet, jota neiti ei ole oiken tehnyt vauvanakaan. Harvinaista herkkua siis mulle, muttei todellakaan pienelle potilaalle!

Luulin että nämä sairastelut helpottaisi kun jäätiin kotihoitoon mutta eipä näemmä. Elvira oli kahdeksan kuukauden ikään saakka täysin terve ja sitten iski ensimmäinen flunssa jonka jälkeen tuntuu että koko ajan nokka vuotaa. Ainakin nyt kevättalven kun hän on ollut hoidossa. Toisaalta pitäisi olla tyytyväinen, sairastelut ovat olleet lieviä ja lääkärireissuja meillä ei ole takana yhtään. Korvatulehduksiltakin ollaan vältytty kokonaan. Ja toivotaan että näin tämä säilyisikin! 

Hyvät vaput vaan teille kaikille sinne ruudun toiselle puolelle! <3
Ja juokaa simaa munkin puolesta, en löytänyt kaupasta kuin kahta kokonaan alkoholitonta versiota (mehukatti&finnspring vai mikä olikaan) ja molemmat maistui ihan kuralta! 


1 kommentti :

  1. Olkaa onnellisia kun noin vähän sairastelua. Meillä molemmilla lapsilla oli infektiota infektion perään 5 kk:n jlk. Eipä siinä muuta juuri ehtinytkään. Iskä tuli kotiin ennen yötä. Päivät meni kuin sumussa. Ilman tukijoukkoja. Miten niistä ollenkaan selvisi nyt kun mietin.

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3