Kaksplus.fi

MENU

torstai 9. huhtikuuta 2015

Melkein kuin maanantai.



Mun ja Elviran aamu alkoi tänään hyvin maanantaimaisella tapaa. Tajusin aamutoimien lomassa että voihan veeeenus, unohdimme eilen rattaat varahoito päikyn pihalle. Menimme autolla hakemaan neitiä iltapäivällä ja Elvira veti kunnon raivarit haku tilanteessa joten sinne jäivät rattaat. Meillä ei tosiaan ole kuin yhdet rattaat joten ei auttanut muu kuin ottaa likka kantoon ja taittaa matka sylikkäin kohti päikkyä. Olin varautunut jo synnyttämään matkalla koska jo eilinen kävelyreissu päikkyyn aiheutti kamalat supparit mutta tämä pessimisti yllättyi positiivisesti: Elvira jaksoi hienosti kävellä itse ja oli todella mukava taittaa matkaa kaikessa rauhassa käsi kädessä. Vilkutettiin ja sanoitettiin matkan varrelta melkeinpä kaikki. Jokainen vastaan tuleva mies oli isi, ja "isi on töissä" selityksen jälkeen pappa. Linnut oli koiria ja puut kukkia. Mutta ei kai se niin tarkkaa.

Pääsimme siis hengissä ja hyvissä ajoin perille päikkyyn. Siellä kyselin meidän rattaiden perään ja sain vastaukseksi: en kyllä muista eilen niitä täällä nähneeni. Selitin että kyllä ne vaan sinne jäivät ja toivottavasti jostain löytyvät. Vaikka hoitajan lohduttelivat rattaiden varmaan olevan pihavarastossa niin mä masistelin koko päivän että joku pitkäkyntinen ne on vienyt ja varmaan ovat jo torissa myynnissä. Iltapäivällä Tino kuitenkin sai rattaat turvallisesti mukaan ja tuossa ne taas seisoo keksellä eteistä kaikkien jaloissa. Loppu hyvin kaikki hyvin ja kotona ollaan kaikki yhtenä kappaleena. Elvira tosin jättänyt osan hermoistaan päikkyyn koska on ollut ihan kiukkuakka koko päivän.



Vaikka silmäluomet jo vähän painavatkin niin en millään malttaisi mennä nukkumaan. Huomenna nimittäin on meikäläisen viimeinen työpäivä! Ihana viedä Elvira aamulla hoitoon kun tietää että seuraava hoitopäivä on joskus siellä hamassa tulevaisuudessa ja saan taas olla mun vauvani kanssa kotona! Hyvästi aikataulut ja kiireet, tervetuloa kotiäitiys ainakin syksyyn 2016 saakka! Niin mahtavan hieno homma että jos en olisi mä niin olisin hieman kateellinen mulle.

Järkkäri painoi tänään liikaa joten saatte tyytyä kännykän kuviin. Olen muutenkin aika laiskalla tuulella viimepäivät vaikka viikonloppuna aloitettu rautakuuri on ihan selkeästi mua piristänyt. Katselen juuri kahta palanutta lamppua olohuoneen katossa ja totean äitiysloman todo listan olevan aivan järkyttävän pitkä. Toisaalta, mulla on kahdeksantoista kuukautta aikaa tehdä ne hommat joten nou hätä, kyllä mä kerkiän. Ihan ensimmäinnen asia olisi käydä Tinon kanssa kaikki kaapit läpi ja raahata kirpputorille tavaraa! Toiveena saada rojua pois nurkista ja pientä rahallista avustusta vauvahankintoihin! 

Melkein maanantai päivä vaihtuikin ihan mukavaksi torstaiksi ja nyt mä taidan painua tuon paremman puoliskoni viereen unten maille. Neljän tunnin päästä meidän väliin ilmestyy pieni tuhisija ja viiden tunnin päästä isi lähtee jo töihin. Meidän yöt eivät siis koskaan ole kokonaisia mutta en valita, siunatussa tilassa siellä vessassa saa kuitenkin rampata läpi yön! Hyvää harjoitusta yöheräämisiin, vaikkei niistä vielä meidän perheessä ole eroon koskaan päästykkään :D



2 kommenttia :

  1. Elvira on ihana <3 Sarakin sanoo puita kukiksi ja kaikki eläimet on kissoja paitsi hepat on heppoja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, niin hän kyllä onkin <3 meilläkin hepat on heppoja ja kissat kissoja, yleensä :D

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3