Kaksplus.fi

MENU

lauantai 9. toukokuuta 2015

Keväisia kuvia ja uuden kameran testausta!





Me käytiin tänään poimimassa valkovuokkoja isoäitini haudalle äitienpäivän kunniaksi. Samalla mulle tarjoutui oiva mahdollisuus päästä kokeilemaan uutta kameraani joka minulle kotiutui eilen! Olen jo pidemmän aikaan haaveillut pienemmästä kamerasta kun tuo Nikonin möhkäle painaa ja vie kamalasti tilaa kassin pohjalla. Pienen pohdiskelun ja vertailun kautta päädyin tilamaan itselleni Olympus Pen E-PL6 minijärkkärin. Kamera tosiaan saapui eilen joten kokemusta sen käytöstä ei vielä juurikaan ole, hyvältä kuitenkin käteen tuntuu ja jälkikin on mainio vaikka suurimmaksi osaksi automaatti asetuksilla kuvailen! 




Uuden kameran hankkiminen ei koskaan ole mitään halpaa lystiä. Varsinkaan näin uuden vauvan ja äitiysloman kynnyksellä rahaa ei ole tuhlattavaksi joten vanha kamera oli myytävä myös pois. Ei tule ikävä vaikka hyvä järkkäri olikin, ei vain mun arkikäyttöön tarkoitettu! Myin mun järkkäin Tori.fi:n kautta ja parissa päivässä oli kaupat sovittu. Tietenkin hinnassa piti hieman tulla vastaan mutta yllättävän nopeaa toimintaa tuo netin kautta myyminen näyttää olevan! Meidän ruokapöytäkin meni silloin ihan parissa päivässä kaupaksi. Ainut mitä hieman vierastan on maksupolitiikka. Haluan olla varma ettei minua viilata linssiin ja vastapuoli ajattelee varmasti aika samalla tavalla. Onneksi kameran sai lähetettyä postiennakolla joten saan rahani heti kun ostaja noutaa paketin postista! Aika hieno homma, en edes tiennyt tästä mahdollisuudesta muuta kuin yrityksiltä tilattaessa. Toivotaan että kamera pääsee turvallisesti perille ja uuteen hyvään kotiin!






Nämä kuvat ovat kaikki otettu automaattiasetuksilla. Mulla on valokuvauksessa paljon opittavaa että pääsen edes puoliksi manuaaliasetusten puolelle mutta eihän tässä mikään kiire! Automaatilla saa mun kriteerit täyttäviä kuvia joten hiljaa hyvää tulee, opettelen sitten kun kerkeän. Ja katsokaa näitä kuvia, miten pitkällä kevät jo onkaan! Näistä kuvista sen vasta tajusin kun ei lähipuistoa kauemmaksi ole tullut liikuttua viimepäivien aikana. Ei mene enää montaa päivää kun puut on jo ihan täynnä lehtiä ja nurmikko vihertää kunnolla. Upeaa, kohta se kesä on täällä!


Ja tähän lopuksi vielä oikein hyvää äitienpäivää kaikille ihanille äideille huomenna! <3


8 kommenttia :

  1. Kivoja kuvia ja ihanan kesäisen näköistä jo! :) Kannattaa muuten suoristella noita kuvia (että horisontit olisi suorassa), niin on kivempi katella niitä. Ei näytä talotkaan vinoon keikahtaneilta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :) ja eikös olekkin, ihanaa kun kesä on pian täällä! :) kiitos vinkistä, olen kyllä kieltämättä vähän laiska muokkailemaan kuvia :p

      Poista
  2. Tosi kivoja kuvia! Mulla on Olympuksen e-m10 käytössä ja kieltämättä tosi kivan kokoinen vanhaan perusjärkkäriin verrattuna. Kulkee näppärästi matkassa mukana ja sillä saa kivoja kuvia. Kuvausintoa uuden kameran kanssa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) no niinpä, ihan juhlaa kun laukku ei painakkaan satakiloa ja kamera vie puolta laukkua :p

      Poista
  3. Kauniita kuvia ja hyvää äitienpäivää myös sinne. :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3