Kaksplus.fi

MENU

perjantai 22. toukokuuta 2015

"Kyllä mä sitten synnytyksen jälkeen teen elämäntaparempan!"

Otsikko sen kaiken kertoo mitä tässä on tullut itselleen taas luvattua. Kuinkahan monetta kertaa..Mutta tällä kertaa aion ihan oikeasti onnistua! Haluan olla terveempi ja energisempi äiti, ihan oikeasti!

Meidän elämä on tällä hetkellä aikamoista herkuttelua. Joka päivä suuhun tulee tungettua jotakin ei niin terveellistä. Yritin elämäntaparemonttia viime kesänä ja vannotin että herkuttelupäivät jäisivät yhteen kertaan viikossa. Aluksi se sujuikin hyvin, mutta siinä vaiheessa kun aloimme yrittämään juhannusvauvaa homma pissi ja pahasti. Ajattelin jotakuinkin näin: lihon ja herkuttelen jokatapauksessa kun olen raskaana että mitäpä tässä nyt ennen raskauttakaan jarruttelemaan. Jep, näinpä. Kiloja en ennen raskautta kerännyt mutta herkkuja meni senkin edestä. Pihistin sitten jostakin muusta päästä, söin terveellisen ruoan tilalla herkkuja ja korvasin iltapalan esimerkiksi jäätelöllä. 



Mä tein raskauden alussa itselleni lupauksen että raskauden jälkeen tähän touhuun tulee stoppi. Ja tällä kertaa ihan oikeasti. Mulla ei tavoitteena ole laihtua yhtään. Tiedän, että kiloja tulee tippumaan koska olen kova herkuttelemaan. Viihdyn kuitenkin muodokkaassa ja naisellisessa kropassani joten en tee tätä painonpudotuksen takia vaan terveellisemmän ja energisemmän elämän takia. Haluan olla energinen ja menevä äiti ja tiedän että voin tämän saavuttaa oikeanlaisella ruokavaliolla ja elämäntyylillä. Sopivasti liikuntaa, sopivan paljon ruokaa ja sopivan terveellistä ruokaa. Sopivalla päivärytmillä sekä sopivilla herkkupäivillä kerran viikossa. Kohtuus kaikessa tulee olemaan mun elämäntaparemontin punainen lanka.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja mä olen uhrannut ajatuksia tälle remontille koko raskauden ajan. Tiedostan hyvin mitä mun tulee tehdä ja mitä kaikkea ruokavaliossani on muututtava ennenkuin saan sen terveelliseksi ja energiseksi. Tiedän tasan tarkkaan millaisen esikuvan terveellisestä ja monipuolisesta ruoasta haluan lapsilleni antaa ja sitä on hyvä lähteä toteuttamaan jo nyt vaikka lapset ovat pieniä. Tärkein mulle tässä touhussa nimittäin on esimerkkinä olo, haluan että mun lapset oppivat terveelliset elämäntavat meiltä vanhemmilta. Me ollaan Tinon kanssa puhuttu ruokarempasta ja olemme molemmat sen kannalla. Me ollaan siis tässä yhdessä, onneksi. On helpompaa olla herkuttelematta kun toinen ei vedä kaksin käsin pullaa ja limpparia naaman edessä. 



Ensimmäinen askel koko touhussa tulee olemaan synnytyksen jälkeinen "imteysdietti". Heittomerkeissä siksi ettei se ole diettiä nähnytkään. Imetyksen aikana mun on syötävä usein jotta maidontulo ei lopu. Imetyksen aikana on siis kiinnitettävä huomiota ravinnon laatuun ja terveellisyyteen. Se takaa myös maidon parhaimman laadun. Ja mikä olisikaan parempi kannustin kuin oma lapsi, haluanhan tarjota hänelle maailman parasta ja laadukkainta maitoa.

Paljon on siis tullut luvattua, niin itselleen kuin nyt täällä näin "julkisesti". Katsotaan miten tämän mutsin käy, pidänkö sanani ja pääsen energiseksi supermutsiksi vai pysynkö tälläisenä hieman laiskana ja väsyneenä hesepullan mättääjänä! Lupaan päivittää remppajuttuja tänne blogin puolelle, kunhan nyt vain ensiksi saataisiin tämä pallovatsa sanomaan POKS!

4 kommenttia :

  1. Hei kiva jos kirjoitat sun tulevasta rempasta tännekkin :) Mä ainakin seurailen innolla ja koitan itsekkin pyrkiä takaisin terveelliseen ruokavalioon raskauden jälkeen. Ennen herkuttelin kerran viikossa ja senkin kulutin pois, nykyään joka ilta :(

    VastaaPoista
  2. Täälläkin innokas seuraaja rempalle. Sellainen olisi itselläkin edessä raskauden jälkeen.. Sitten josko saisi terveistä elämäntavoista taas kiinni, kun nyt syödään sitä mitä mieli tekee..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jee kiva että kiinnostaisi lukea täältä remppajuttuja! :) antaa vähän motivaatiota lisää kun pakko saada sitten jotain aikaiseksikin että on mistä kirjottaa ;) täällä syödään myös mitä mieli tekee, ja se on aina jotain herkkua :D:D:

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3