Kaksplus.fi

MENU

torstai 7. toukokuuta 2015

Supistuksia ja salaliittoteorioita.



Blogi on viettänyt taas muutaman päivän hiljaisuutta. En väitä etteikö aika olisi riittänyt, päinvastoin mulla ei ole ollut kuin aikaa. Mua on vaan ärsyttänyt ja nakertanut niin paljon ettei ole ollut fiilistä tulla tänne naputtelemaan. Nimittäin täällä on alkanut kiusallinen ja kamala vaiva nimeltä supistukset.

Tänään on jo neljäs päivä kun mua enemmän tai vähemmän supistelee. Supistukset eivät ole synnytyssupistuksia, ei lähelläkään niiden voimakkuutta ja kipua. Osa ovat täysin kivuttomia mutta suurin osa sellaisia ahistaajapuristaa luokkaa. Tuntuu mutta ei niinkään satu. Epämiellyttävä olla. Supistuksia tulee aina kun on tehnyt jotain, istunut tai liikkunut liian kauan. Tiistai keskiviikko yö oli kamala ja muutama ihan kipeäkin supistus tuli mutta muuten lepo ja löhöily on auttaneet. Kroppani kertoo että nyt on aika hidastaa vähän enemmänkin ja tiedättekö, tämä on raivostuttavaa.

Mä en ole käynyt missään näytillä tsekkaamassa kohdunkaulan tilannetta koska supistukset helppaavat hyvin levolla. Lääkkeenä toimii siis lepo, mutta entäpä jos kuuppa, toisin sanoen pää ei kestä sitä? Olen nyt neljä päivää himmaillut ja välttänyt suurta fyysistä rasitusta mutta on tämä löhöilykin puuduttavaa ja rankkaa hommaa. Niinkuin psyykkisesti. Ja toisaalta, taaperon äitinä lepo ja löhöily ei ole ihan sitä mitä nämä sanat yleensä tarkoittavat. 

Kun 34 raskausviikkoa on täynnä, synnytystä ei enää estellä ja vauvan annetaan syntyä. Tähän etappiin ei siis ole kuin muutama hassu päivä. Täysiaikaisuuden vauva saavuttaa reilu kolmen viikon päästä, eli kun täysiä viikkoja on kasassa 37. Mä odottaisin mielummin tuonne täysiaikaisuuteen saakka jotta vauva olisi mahdollisimman valmis. Vaikka tämä raskaus on tällä hetkellä suoraan sanottuna hanurista, niin vauvan parasta tässä on silti ajateltava ja toivottava raskauden jatkuvan vielä ainakin 3 viikkoa. Mä olen kyllä lähes sataprosenttisen varma ettei tämä vauva täältä mihinkään ole lähdössä. Tässä on takana selkeesti joku salaliittoteoria äidin kiusaksi ja nyt supistukset kiusaavat enemmän kuin tarpeeksi. Mutta auta armias kun pamahtaa viikko 37, ne loppuvat aivan varmasti kuin seinään ja mä on raskaana vielä heinäkuussakin. Uskokaa pois, näin siinä tulee käymään!

Tekstistä ehkä paistaa mun kypsyys jo tähän hommaan. Onneksi ei enää montaa viikkoa. Ja sitten ei ainakaan kymmeneen vuoteen. 
Jos koskaan! 

Niin rakas, mutta samalla niin raskas masu.


17 kommenttia :

  1. Kiva blogi, liityin lukijaksi :) http://arjenmiljonaari.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Mä niiiin muistan tuon vaiheen! Tsemppiä, kyllä se siitä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 ja eiköhän se sitten viimeistään kesäkuussa ;)

      Poista
  3. Mulla supisteli rv 34 niin paljon että kohdunkaula lyheni. Lepoa vaan ja pääkoppaan jokin suodatin, niin pääsin 38 viikolle asti. Tsemppiä kovasti! Mä voin niin tuntea sun olos vanhasta muistista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä! :) lepo tuntuu auttaneen ja tänään ei ole oikein edes supistellut, toivotaan että 38 viikolla päästäisiin jo sitten kahteen osaan ;)

      Poista
  4. Hurjasti tsemppiä ja jaksamista loppu odotukseen! Itse muistan niin hyvin kun 37 raskausviikko alkoi ja aloin odottamaan synnytyksen käynnistymistä... No sitä sain tosiaan odottaa kun tyttö syntyi raskausviikolla 42+1 :D Mulla oli käynnistys aika 42+0 mut tytsy päätti käynnistystä edeltävänä yönä että nyt on aika! Joten omilla suppareilla mentiin vaikka lopulta jouduttiinkin vauhdittamaan synnytystä :) Ja tuosta on jo kaksi kuukautta... Huh huh, et aika menee nopeesti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) onnea näin jälkikäteen <3 mä muistan Elviran odotuksesta tuon saman, heti kun 37 viikkoa tuli täyteen niin odotti ja oodotti vaan :D onneksi meillä ei mennyt yli kuin 4 päivää mutta sekin kyllä tuntui tuskalta :D

      Poista
  5. terveisiä täältä rv 37+, kun aiempien viikkojen supistukset ja muut on loppunu kun seinään, ja ottaa pikkusen päähän :D!! viikko sitten oli vielä niin toiveikas olo! tää on kyllä kolmas varmasti vika kerta mulla, ja oon kuullu että kyllä ne vauvat aina syntyy..tsemppiä loppuun!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi ei!!! :D supistuksia sinne nyt äkkiä! ;) hahha, samaa lausetta mäkin oon kuullu! :) kiitos tsempeistä ja tsemppiä myös sinne! <3

      Poista
  6. I sooooo feel you sister! :D Itselläkin bloggaaminen jäänyt päiviksi kun tuntuu siltä että teksti koostuisi lähinnä kirosanoista kaikilla maailman kielillä... Omat viikot näyttää 38+3 eli valmista kauraa oltaisiin mutta eipä ole poika samaa mieltä äidin jaksamisesta! Halua olisi vaikka mihin mutta kroppa pistää kovasti hanttiin, koko kämppä alkaa olemaan yksi iso miinakenttää kun ei enää venytäkään nostamaan kun ne tärkeimmät tavarat lattialta :D Tsemppiä kauheasti sulle, kyllä ne kolme viikkoa kohta jo onkin takanapäin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihanaa, kohtalontovereita! :D hahahhhaa, samalla fiiliksellä mennään ja olenkin välillä meinannut hormonihuuruissani postata kunnon ärripurrikirjotuksen :D Ja kiitos tsempeistä, tsemppiä myös sulle! Supistuksia ja vauvantuoksua sinne suuntaan ;)

      Poista
  7. Tuli jotenki hyvä mieli tästä postauksesta, muistan tuon tunteen puolen vuoden takaa :) jaksamista sulle ♥
    Saako mobiiliversiota?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että sain sulle hyvän mielen! <3 kiitos<3 ja mobiiliversio on taas päällä, olin unohtanut laittaa takaisin kun otin sen hetkeksi pois! :)

      Poista
  8. Täällä oli kans loppuraskaudessa paljon supistuksia. Ei tietysti mitään synnytyssupistuksiin verrattuna, mutta kipeitä silti. Hermohan siinä meni. Mä sain onneksi olla kotona kun lääkäri toisensa perään kirjoitti saikkua. Tsemppiä vikoihin viikkoihin! :) Helpommin sanottu kun tehty, mutta koita himmailla. Kyllä se siitä ihan pian iloksi muuttuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on myös onneksi kesäloma ja siitä suoraan äp loma ettei tarvitse töissä kituutella! :) Ja hermohan tässä tosiaan menee :p kiitos tsempeistä<3

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3