Kaksplus.fi

MENU

lauantai 2. toukokuuta 2015

Toinin tilalla sittenkin Torsti?

"Ei täällä mitään ylimääräistä näy, tyttöksi mä häntä kutsuisin!" sanoi ultraajatäti joka meidän juhannusvauvaa kymmenen viikkoa sitten tutkaili. Sanotaan että äidinvaisto osuu useasti oikeaan ja tiedättekö, mulle on tullut viimepäivinä todella vahva poikafiilis tyttölupauksesta huolimatta. 

Suurin syy poikaololle on tämä niin erilainen raskaus. Kaikki tuntuu olevan niin samanlailla, mutta kuitenkin niin erilailla mitä viime kerralla. Jokainen raskaus on erilainen, tiedetään mutta koitappa kertoa se tälläiselle kuitenkin hieman taikauskoiselle hormonihirviölle. Elvirasta esimerkiksi en kärsinyt pahoinvoinnista juuri ollenkaan. Tässä raskaudessa ensimmäiset 11 viikkoa voin pahoin todella paljon ja sama homma tuntuu palanneen nyt  viimeisten viikkojen riesaksi. Aamuisin, eritoten aamupalan jälkeen on todella huono olla. Enteilisikö tämä meidän kohdalla siis poikaa? 

Edellisessä raskaudessa mulla oli loppuun asti todella hyvä hb eli rauta-arvo. Tällä kertaa ei. Edellisessä raskaudessa kärsin selkäsäryistä, tällä kertaa säryt ovat enemmänkin vatsan puolella. Mahan koko on paljon suurempi mitä viime kerralla. Myös vauva oli rakenneultrassa suurempi mitä siskonsa, hän vastasi viikkoja kun taas Elvira oli viikon verran pienempi. Tässä raskaudessa mulla ei ole samanlaista kapia osunut päähän mitä viimeksi, tukkaa lähti ihan tukottain (KOPKOPKOP koputan puupäätä). Tässä raskaudessa on niin paljon eroja edelliseen mutta kuitenkin niin samanlainen.

Vaikka poika- ja tyttöolot ovatkin yleensä pelkkää arvailua niin tällä(kin) kertaa mulla on kovin vahva poikaolo. Tosin Elvirasta oli myös ihan loppuun saakka ja kuinkas kävikään...Jos Toini osottautuukin Torstiksi niin eipä se muuta mitään. Tai muuttaa, joudutaan shoppailemaan paljon uusia vaatteita koska tällä hetkellä saalis on aika tyttövoittoinen. Nykyään ultralaitteet ovat aika varmoja ja tarkkoja mutta ei ole mikään harvinaisuus että tyttölupaus onkin paljastunut pojaksi. Katsotaan miten meillä käy, tuleeko mahasta Toini vai Torsti?

Löytyykö sieltä joku jolle on luvattu tyttöä mutta tullutkin poika? Tai toisinpäin?

16 kommenttia :

  1. Meillekin annettiin enemmän tyttölupausta, tosin kaveri piti haarat kiinni niin ei nähty varmaksi lainkaan. Olimme niin varautuneet poikaan ja poikaolo mulla :D Mutta saas nähdä, yrittänyt nyt asennoitua tyttöönkin.

    yhtakuinkolme.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Mäki sain Sarasta tyttölupauksen, mutta en uskonu sitä ennenku vauvan näin koska raskaus oli aivan erillainen kun esikoinen joka myös tyttö. Tyttö sieltä kuitenki tuli. Mutta nyt kun vertaan esim pahoinvointia pojan raskaudessa ja tyttöjen niin oli pahempi olo tyttöjä odotellessa-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla taas ei Elvirasta ollut pahoinvointia juuri ollenkaan joten veikkaan tätä sen takia pojaksi :D

      Poista
  3. Meilläkin kaksi poikaa, mutta raskaudet oli täysin erilaiset. Ja kuopus oli isompi kuin esikoinen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ehkä meidän tytöllä onkin siis toivoa olla tyttö... :p

      Poista
  4. Meillä on eka lapsi tyttö ja saatiin rakenneultrassa tyttölupaus. Toisen lapsen kohdalla saatiin myös tyttölupaus, mutta mulla oli pitkälle loppuraskauteen asti siitä huolimatta poikaolo, kun oli raskaudet niin erilaisia. En uskaltanut ostaa mitään vaaleanpunaista ennakkoon. Tyttö sieltä silti tuli. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. täälläei myöskään kovin pinkiltä ostokset näytä mutta Elviran vanhat on kaikki pinkkejä :D katsotaan pääseekö shoppailemaan poikien vaatteita;)

      Poista
  5. Mä olin alusta saakka varma että saan tytön ja näin myös oli. Oksensin kyllä joka päivä koko päivän aina synnytykseen saakka. Jännä nähdä jos joskus vielä saa lapsia, että millanen raskaus se toinen on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyiii ei kyllä kuulosta kivalta tuo oksentaminen! :) Toivotaan että ensikerralla olisi helpompi raskaus!

      Poista
  6. Kyllä, tyttöä ultrassa"näytettiin" mutta poikahan siellä oli:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. katsotaan pysyykö meidän tyttö tyttönä vielä synnärilläkin :p

      Poista
  7. Mulla on molemmat tyttöjä ja molemmista täysin erilaiset raskaudet. Ekasta oksensin rv7-17 viikot, sitten oli 2kk kestänyt 24/7 päänsärky ja vasta loppuraskaudessa helpotti. Toisesta olin lopen uupunut 2 viikkoa raskautumisen jälkeen ja sen jälkeen ei mitään ennen kuin aivan loppuvaiheessa, kun hB laski rajusti. Kuopuksesta ei kerrottu ultrassa mitään, mutta olin odottavinani poikaa kun näin jalkojen välissä jotakin (=napanuoran :D ).
    Kolmas raskaus meneillään rv12+ ja oon ollut koko ajan aivan uupunut. Väsymyksen takia olen oksentanut kahtena päivänä. Jos en olisi väsynyt, niin raskautta ei huomaisi kuin mahan kasvusta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eli toivoa on että ultraaja on oikeassa vaikka mun raskaudet on niin erilaiset :p josko teille siis tulossa kolmas tyttö ;)

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3