Kaksplus.fi

MENU

sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

Kaksi lasta synnyttänyt unelmavartalo.


568 päivää. Niin monta päivää mä olen elämäni aikana ollut raskaana. Ja kaikki nämä päivät ovat olleet kolmen vuoden sisällä. 568 päivää kehoni on kasvattanut ihmistä sisällään. Ja kaksi kertaa saanut sen ulos turvallisesti. Yhteensä yli metrin ja seitsemän kilon verran vauvaa. Kroppa on kaksi kertaa tehnyt aivan huikean työn. Ja se näkyy kehossani.

Mä en ole koskaan omistanut kauneusihanteiden mukaista vartaloa. Nyt kahden lapsen jälkeen olen siitä kauempana kuin koskaan. Kaukana ihannevartalosta mutta lähellä unelmavartaloa. Mä en ole koskaan ennen rakastanut mun kroppaani niinkuin nyt. Mulla on unelmavartalo koska se on toteuttanut kaksi unelmaa. Se on tehnyt kaksi täydellistä lasta.

Mun vartalossa näkyy raskauden ja äitiyden jäljet. Löysää nahkaa, arpia, kaksi ei niin kiinteää tissiä sekä mustat silmäpussit ja pari ekstra kiloa. 568 päivää raskaana on tehnyt tehtävänsä ja ihmekkös tuo. Molempien raskauksien myötä paino nousi melkein parikymmentä kiloa ja nahka venyi mahan kohtaa aivan uskomattomiin mittoihin. Paino sekä tissien kuppikoko on viime vuosien aikana harrastanut aikamoista jojoilua ja kroppa on ollut todella kovilla. Ei ole mikään maailman helpoin tehtävä kasvattaa uusi ihminen. Ulos tunkemisesta puhumattakaan...Mun kroppa on kaksi kertaa tehnyt jotakin upeaa ja saahan se näkyä.


Mä olen tällä hetkellä todella tyytyväinen ja itsevarma nainen. Rakastan mun kroppaa ja mun silmiin se näyttää sekä tuntuu upealta. Olen naisellinen löysän vatsani sekä raskausarpieni kanssa ja miksi en olisi? Onhan kroppani tehnyt kaksi kertaa sen mihin meidät naiset on nimenomaan luotu. Mä en koe tarvetta hävetä raskausarpia vaan päinvastoin, kannan ne ylpeydellä ja itsevarmuudella. Ne kertovat mun tehneen kaksi upeaa tekoa, mun tyttäret.

Kaikesta itsevarmuudesta ja tästä hehkutuksesta huolimatta on minullakin hetkiä kun oma peilikuva ei miellytä. Silloin mulla onneksi on tuo kaksilahkeinen joka jaksaa päivittäin muistuttaa mua miten upea olen. Ja mun on rakastettava itseäni jos aion opettaa tytöille etteivät he saa koskaan antaa ulkonäköpaineiden vaikuttaa elämäänsä. Miten voisin opettaa ehdotonta rakkautta omaa kroppaa kohtaan jos itse esimerkilläni näyttäisin jotain päinvastaista? En mitenkään.

Äitiys on tehnyt musta upeamman ihmisen mitä ennen olin. Niin sisäisesti kuin ulkoisestikkin. Terveellinen ja onnellinen elämä on kaiken a ja o. Itsensä rakastaminen on kaiken tämän pohja. Me eletään täällä vain kerran joten sitä ei kannata tuhlata itsensä sättimiseen ja vihaamiseen. 

Toiseksi ihmiseksi muuttuminen on mahdotonta. Itsensä rakastaminen ei.
Me ollaan kaikki upeita omalla, ihanalla tavallamme.


28 kommenttia :

  1. Saat todellakin olla ylpeä ihanasta itsestäsi ja kropastasi <3 :)

    t.Nadja/napsahduksia.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Tosi ihana postaus ja niin totta <3 upea vartalo sulla !:)

    VastaaPoista
  3. Hieno kirjoitus!
    Arvet ällötti minua nuorena. Sitten parikymppisenä polveni leikattiin. Tulin jopa ylpeäksi noista arvistani. Ne kertovat elämästäni, ihan kuin sinunkin omastasi. Minulla ei jäänyt raskauksista muuta jälkeä kuin minimalistiset rinnat. Ehkä jopa toivoin, että olisi jäänyt jotakin enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mua myös ällötti ensimmäiset arvet mitkä teini iässä sain rintoihini ja lantionseudulle :/ ihanasti kirjoitettu kommentti, ne nimenomaan kertovat elämästä <3 multa katosi myös rinnat ekan raskauden/imetyksen loppumisen jälkeen!

      Poista
  4. Ihana postaus todellakin! Etenkin eka kappale sai ajattelemaan.. Sanoin varmaan ääneenkin "wwaaauh".. Oikeesti, oot upea nainen! <3

    VastaaPoista
  5. Tää teksti oli aivan mielettömän hyvin kirjotettu ja kieteytetty suht lyhyeeksi tekstiksi, mutta silti tästä löyty kaikki tärkeä! Pakko heti linkata tää muutamalle kaverille, jotka stressailee oman kroppansa kanssa.
    Sun kroppa on just sellanen, mitä nykypäivänä pitäiskin ihailla. ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, aivan ihana kommentti<3 Ja tuohon nimenomaan pyrin, lyhyt ja ytimekäs koska itse laiskana lukijana vältän kilometripostauksia.. :p toivottavasti tekstistä on apua kavereillesi ja he osaavat nauttia upeasta kehostaan<3

      Poista
  6. Mä olen ollut kolmesti raskaana, kolme vauvaa alle viiden vuoden sisään. Olen lihonut ja laihtunut vuorotellen sen 15 kg. Samaistun Hikiliikkujan kommenttiin siitä, että toivoisin minulla olevan jotain merkkejä kehossani näistä lapsista. Vaan ei, samanlainen olen kuin ennenkin. Kaikki muut tuntuvat kokevan hengenheimolaisuutta vertaillessaan arpia ja kiloja, mutta minä hengailen siellä minimalistisessa vähemmistössä joka näyttää siltä ettei voi olla kolmekymppinen kolmen lapsen äiti.

    Piia/ www.weekendchic.fi

    Mahtavaa, että olet sinut itsesi kanssa! Se on tärkeää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta että arvet ja löllöt ovat jollakin tapaa myös äitiyden "merkkejä" ja "mittareita". Hassua,koska varmasti kuka tahansa kropassaan viihtyvä ottaisi täysin palautuneen kropan synnytyksen jälkeen, minä mukanalukien! :) nauti sun kropasta, se on tehnyt kolme kertaa upean työn ja kolme kertaa upeasti palautunut <3

      Poista
  7. nuo raskausarvet ovat arvomerkkejä siitä mitä olet tehnyt / aikaansaanut, kanna niitä ansaitulla ylpeydellä :)

    VastaaPoista
  8. Todella ihana teksti ♥ Naisen kroppa on kyllä uskomaton. Kumpa me jokainen osaisimme arvostaa omaa kroppaamme ja olla sinut itsemme kanssa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos<3 niinpä, on kyllä uskomaton kun miettii miten kovan työn se tekee ja miten hyvin kuitenkin siitä palautuu, vaikka jälkiä jääkin <3

      Poista
  9. Olen myös ylpeä siitä mitä kroppani on tehnyt; saanut aikaan kaksi ihanaa lasta 😍 Kuitenkaan en halua sen olevan tekosyy "lusmuilulle". Uskon olevani vuelä tyytyväisempi kunhan kiinteydyn takaisin ja kunto paranee. Hyvä että olet myös tyytyväinen itseesi. Olen aloittanut nyt Bikinibodymommy challengen ja päässyt takaisin juoksuharrastuksen pariin, ruokavalioremppa on myös tehty. Sillä haluan olla hyvässä kunnossa, että jaksan sitäkin kautta olla paras mahdollinen äiti lapsilleni. Suosittelen sullekin tota bbmc kunhan susta siltä tuntuu. 15-25 min treeniä päivässä, 90 päivän haaste. Olen nyt viikossa neljä ja tuloksia on tullut. 😊 Suosittelen, löytyy youtubesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, äitiys ei missään nimessä ole tekosyy lusmuilulle eikä oikeataan ylimääräisiä kiloja voiäitiydestä syyttää! Tarkoitin lähinnä niitä muutoksia mille ei mitään voi jotka johtuvat raskaudesta :) kiitos vinkistä, täytyy tutkailla tuota viakka laiska treenaja olenkin! :) olisi kyllä loisto aloitus mun elämäntaparempalle tuo ohjelma! :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3