Kaksplus.fi

MENU

torstai 30. heinäkuuta 2015

Smile.

Yksi vauvavuoden rankimmista asioista mun mielestä on olla se antava osapuoli, aina. Olet lapsesi käytettävissä 24/7 ja rakastat häntä niin paljon kuin mahdollista. Ja vastineeksi saat itkua sekä jokeltelua, et oikeastaan mitään konkreettista siitä että sinä olet se maailman tärkein. Toki vauva osaa pienin elein näyttää miten tärkeä olet hänelle, mutta mun täytyy sanoa että maailman parasta on kun kuulee: äiti. Tai, minä rakastan sinua. Haleja, pusuja ja syliin pyytämistä. Niistä on äitiyden parhaat hetket tehty. Olen ehkä itsekäs, mutta rakastan sitä kun lapseni antavat jotain takaisin. Vaikka tekeväthän he sitä koko ajan jo pelkällä olemuksellaan mutta juu nou, kyllä te varmaan tajuatte mitä tarkoitan.



Tiedän, että vauvani rauhoittuu parhaiten minun syliini ja olen tärkeä hänelle. Tiedän että hän tunnistaa minut. Kuitenkin kaipaan välillä niitä konkreettisempia merkkejä siitä että hän tiedostaa minun olevan se The Äiti. Ja pikkuhiljaa niitä tulee iän karttuessa.

Ensimmäisen kerran kun vauva seurasi minun ääntäni katsellaan olin sulaa vahaa. Hei, hän taitaa sittenkin tietää kuka minä olen. Tänään tapahtui taas jotain mistä olin, olen edelleen aivan myyty: Vauva hymyili ensimmäisen kerran. Kuukauden ja kahden päivän ikäisenä. Aika mahtavaa! Tai oikeastaan enemmän kuin aika mahtavaa. Vauva on ollut yhtä hymyä tänään. Taitaa olla aivan ihana uusi taito myös neidin mielestä! Nyt minulla on kotona kaksi maailman kauneinta hymyä.


4 kommenttia :

  1. Mun täytyy myöntää että tää sun blogi on aina mun päivän pelastus! Tosi mahtavaa ku jaksat kirjotella niin usein ja silti postaukset pysyy aina mielenkiintoisina ja hauskoina. Videonki perusteella vaikutat aivan ihanalta ja avoimelta ihmiseltä <3 Mullakin on tää oma pieni tissitakiainen vain viikon teidän neitiä nuorempi niin pystyn tosi hyvin samaistumaan näihin sun teksteihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oiii ihana kommennti! <3 kiitos kovasti kaikistakehuista, tälläset kommentit saa niin hyvälle mielelle! <3 ja onnea pikkuisesta <3 käynkin lukemassa aina teidän juttuja!

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3