Kaksplus.fi

MENU

torstai 6. elokuuta 2015

Kolme K:ta kasvoille!

Mulla on kolme K:ta joita käytän kauneudenhoidossa. Nämä kolme koota ovat  yllättäjiä joita ei välttämättä ihan heti tulisi mielee käyttää kauneudenhoidossa. koska ne eivät sijaitse kaupassa lähelläkään kosmetiikkahyllyä. Nämä kolme koota ovat pelastus mun kuivalle, hormonien raiskaamalle naamalle. Mun naama nauttii kolmesta koosta aina kerran viikossa, yksittäin K kirjaimia käytän päivittäin!

Ensimmäinen K: Kosteuspyyhe, tarkemmin sanottuna vauvojen puhdistuspyyhkeet. 


Nämä ovat loistoapu ihon puhdistamisessa ja meikin poistossa. Mulla on todella herkkä iho joka ei kestä kuin hellävaraisia puhdistuaineita jotka valitettevasti jättävät esimerkiksi kajalit silmien alle pesun jälkeen. Puhdistuspyyhkeillä saa hellävaraisesti poistettua loput meikinjämät! Vauvan herkkä iho ei mene niistä miksikään joten mun kasvoille sopii myös aivan mainiosti!

Toinen K: Kahvikuorinta.


Käytettyjä kahvinpuruja naamalle! Yksinkertaista mutta totta! Pari teelusikallista riittää. Kostuta sekä ihoa että kahvinpuruja hieman. Länttää naamalle, anna hetki vaikuttaa ja hiero hellävaraisesti! Pese pois. Mulla tämän jälkeen aina tuntuu kuinka veri alkaa kiertää koko naamalla! Kahvilla on hieman kuivattava vaikutus joten jos iho on kovin kuiva, purujen joukkoon voi sekoittaa hieman jotakin öljyä. Oliiviöljy tai kookosöljy käyvät hyvin! Myös lisäämällä purujen joukkoon hunajaa saa aika kivan kuorintavoiteen aikaiseksi!

Kolmas K: Kookosöljy.


Tämä maaginen monikäyttötuote, mikäs muukaan. Kahvikuorinnan jälkeen naamalle kannattaa levittää kookosöljyä. Itse käytän kookosöljyä kasvoille joka ilta suihkun  jälkeen. Iho jää öljyiseksi joten suosittelen käyttämään nimenomaan iltaisin. Yön aikana öljy ehtii imeytyä ja aamulla iho on ihan normaali eikä yhtään rasvainen vaikka näin voisi luulla. Mulla on äärettömän kuiva iho johon kuitenkin tulee helposti näppylöitä. Ennen sain rasvata aamuin illoin naamani eikä sekään meinannut riittää. Kookosöljyn kanssa kuitenkin riittää iltarasvaus eikä se tuki ihohuokosia ollenkaan! Ja näppylät ovat ihan selkeästi vähentyneet, jos et usko niin kokeile!

Onko teillä vielä vinkata jotain hyviä "koti kauneustuotteita" ? 

12 kommenttia :

  1. Mullakin on nuo vauvojen pyllypyyhkeet kovassa käytössä ja nimenomaan omille kasvoille! :D Usein suihkun jälkeen iho ärtyy pelkästä vedestä ja sen jälkeen tasapainotan ihoa pyllpyyhkeellä. Ilmeisesti palauttaa ihon ph-tasapainon?

    Kiitos tuosta kookosöljyvinkistä! Menee testiin :)

    <3 Hannele
    http://www.rakkaudellahannele.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. varmaan palauttaa juu, en ole tarkemmin ajatellut sen vaikutusta ihoon! :)

      Poista
  2. Himalajan suolasaippua! Suosittelen!

    VastaaPoista
  3. Mä olen lukenut juuri Hannelen blogista vauvojen kosteuspyyhkeistä ja kahvipurujakin on tullut testatua. :) Kuorintaan sopii myös kosteusteusvoide johon on sekoitettu sokeria. Se kuorii ja kosteuttaa.
    Hitsi tuo kookosöljy! Kaikki kehuu sitä joka paikan höyläksi enkä ole vieläkään kokeillut! Piäisi varmaan! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kookosöljy ehdottomasti kokeiluun, se on sellanen monitoimituote johon kerran rakastuu eikä koskaan luovu :D mä käytän sitä myös hiuksiin sekä muutenkin rasvana, ihan huippu juttu ;)

      Poista
  4. Itsekin käytän nuita vauvan kosteuspyyhkeitä :D

    VastaaPoista
  5. Mä olen käyttänyt kahvinpuruja, mutta koko kehon kuorintaan! Tulee ihan megapehmeä ja ihana iho. Kookosöljyä myös olen käyttänyt. Kodin kauneustuotteista mulla on usein myös käytössä hammastahna - sitä näppylälle ja avot, toimii punaisuuden häivyttäjänä ja kuivattaa finnin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. täytyy kokeilla muuallekkin kuin naamalle siis! :) hammastahnaa en ole kokeillut kun ei finnejä onneksi oikein tule mutta pistän korvan taakse jos joku aamu onkin nokassa näppylä! :)

      Poista
  6. Mä käytän myös pyllypyyheitä meikin poistoon :D

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3