Kaksplus.fi

MENU

tiistai 27. lokakuuta 2015

Kontrollifriikki kotiäiti.

Mä olen aika hankala tapaus aina välillä täällä kotona. Pakko myöntää vaikka tiukkaa tekee...Tällä kertaa tarkoitan tarkemmin sanottuna tuota kodinhengetär Lauraa joka tekee kaikki juuri niinkuin tahtoo. Ja niin pitäisi muuten tehdä kaikkien muidenkin!

Totuin asumaan yksin ennen perheen perustamista ja Tinoa joten tottusin tekemään (tai jättämään tekemättä...) asiat omalla tavallani. Nyt kun meitä on täällä arjen pyörittäjissä kaksi johtajaa, on kieltämättä aika helkutin vaikeeta antaa toisen tehdä asiat omalla tavallaan. Koska munhan tapa on ainut oikea vai mitä? Oli sitten kyse imuroinnista tai vaipanvaihdosta tunnun välillä olevan neuvomassa ja määrämässä jo ennenkuin Tino ehtii mitään tekemään. Mutta puolustaudun sillä että asiat tuskin tulevat hoidettua jos niitä ei tee minun tavallani..Vai?
 
Mun on myös todella vaikea päästää irti mun rutiineista tai tarkoista kellonajoista. Elviran tulee syödä silloin, tällöin ja tolloin ja suunnilleen tähän aikaa tehdään sitä ja tätä. Rutiinit tuovat lapsen arkeen turvaa joo, mutta rajansa kaikella. Mun pasmat menevät ihan oikeasti pahasti sekaisin jos tulee jokin yllättävä meno kesken suunnitelmien. Jos Elvira ei ole kahdeksalta nukkumassa tai lähelläkään iltatoimia, tuntuu että on kamala kiire ja olen todella kärttyisä kun suunnitelmat menivät uusiksi. Niin mitkä suunnitelmat? Ei mitkään niin, pitäisi osata hieman löysätä pipoa tämän arjen kellottamisen kanssa.

Olen todella taitava hallitsemaan kaaosta mutta tuntuu että yritän hallita vähän liikaakin. Kränäämmekin Tinon kanssa aika ajoin siitä että pomotan ja komennan liikaa. Mutta kai saan anteeksi kun niin paljon olen päivisin yksin ja tottunut tekemään asiat omalla tavallani? Tänäänkin siivouspäivän jälkeen kuljin yläkerrassa lähes silmät kiinni. Siksi, koska Tino hoisi yläkerran siivouksen kokonaan. Tiedän että hän osaa aivan täydellisesti tehdä sen mutta pelkäsin että löydän silti jotain sanomista ja sanon sen ääneen vaikka kuinka yritän hillitä kontrollifriikki minää. Mutta siis eihän yläkerta voi olla oikein siivottu kun en ollut niskassa hiostamassa ja mäkättämässä, kertomassa miten asiat tehdään.

Ja loppuun täytyy vielä kertoa että auttakaa armias jos tuo kaksilahkeinen yrittää ehdottaa toista tapaa hoitaa asioita tai kertoo ettei mun tapa ole ainut oikea. Sitten on pirupirttihirmu irti ja ainakin hernepussin verran hernuja nokassa. Huoh, ei ole helppoa olla meikäläisen puoliso vai mitä ;)


Terveisin raivostuttava, mutta kuitenkin vissiin rakastettava pirttihirmu. Jonka vatsassa lukee "ei mainoksia, kiitos!" jotta muistaisin ensi kerralla roskia viedessäni lätätä sen postilootaan. Muistin.

10 kommenttia :

  1. Eikä, ihan mää. xD Täytyy varmaan laittaa Aleksi lukee tää, et se ymmärtää, etten oo ainoo!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. !!!! :D:D:D !!! mun täytyy myös tinolle näyttää nää kommentit... :p

      Poista
  2. Samaistuin! :D Ja mietin tekstiä lukiessa että onko mun tosiaan laitettava puoliso lukeen tää jotta hän ymmärtää mua paremmin :D Aijetta tää naisena olo on toisinaan "rankkaa"!!

    Sulla on paljo kivoja blogitekstejä joihin voi samaistua, ja kivasti osaat kertoa teidän arjesta. Tulee tunne että tää on "aito, aidon tavallisen kotiäidin" blogi jossa ei joka toinen teksti oo jonkinsortin mainosta ja kauppaamista, arvontaa! Kiitos tästä, monesti saat hymyn huulilleni kun luen blogiasi! Tätä on ilo lukea! Peukut sulle! :)

    Ps. Toivoisin sulta semmosesta aiheesta kokemuksia/vinkkejä, niiltä ajoilta kun teillä oli ihan vastasyntynyt vauva. Että miten selvisit imetyshetket esikoisen kanssa, kun olit yksin muksujen kanssa kotosalla. Oliko kovaa uhmaamista esikoiselta, vai vältyittekö niiltä? Ehtikö isosisko tehdä tuhoja kun olit ehkä sohvalla jumissa vauvan kanssa..? :) Miten siis se meni kokonaisuudessaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista, juuri tuohon olen pyrkinyt ja ihana kuulla että olen siinä onnistunut! <3 :) hei kiitos tosi hyvästä ideasta, täytyy tehdä ehdottomasti! :)

      Poista
  3. Mie oon ihan samanlainen :D Enkä välillä kyllä kestä itteäni sen takia. Onko se niin justiinsa, jos asiat tekee toisin, tai vaikka toinen ei imuroisikaan sitä yhtä nurkkaa sen kerran, kun kuitenkin vapaaehtoisesti imuroi... Ja kai sitä voisi opetella olemaan sanomatta joka asiasta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. välillä täällä myös tuntuuvaikealta kestää itseään :p ;D

      Poista
  4. Joo täältä löytyy myös kontrollifriikki, joka ei esimerkiksi voi lähteä ulos talosta, ellei KAIKKI tavarat ole omilla paikoillaan. Ja mä pidän myös kynsin ja hampain kiinni tutuista rutiineista, vaikka joskus voisi kyllä vähän hellittää.. Mies parka, täälläkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voihan meidän miesparat :p :D mä vihaan tulla sotkuiseen kotiin mutta valittettavan usein ei ole aikaa järjestellä leluja kun tuli persuksen alla lähdetään!!!!!! :/ :D

      Poista
  5. Mäkin olin tuollainen ennen. Ja mun mies ei kyllä ollut kovinkaan tyytyväinen, nykyisin sanoo että tykkää enemmän tästä rennosta vaimosta! On mussa tietty vieläkin jäljellä sitä kontrollifriikkiä, mutta vain hitusen. Olen mä kyllä itsekin tyytyväinen tähän rentoon mammaan, tiukkis saikin jo häipyä.
    Kirjottelinkin just vähän aiheesta
    http://ihmejatavis.blogspot.fi/2015/10/ma-olen-muuttunut-nainen.html

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3