Kaksplus.fi

MENU

torstai 29. lokakuuta 2015

Kymmenen kysymystä bloggaajalta toiselle.

Sain Emilialta kymmenen kysymyksen blogihaasteen. Näitä kiertelee blogeissa aika-ajoin ja näitä on kyllä kiva täytellä! Sen lisäksi että pääsee vastailemaan annettuihin kysymyksiin niin saan samalla vinkata teille muutaman mahtavan blogin ;) Haasteen idea on yksinkertainen: vastaa annettuihini kysymyksiin, keksi kymmennen uutta ja haasta muutama blogi vastamaan omiin kysymyksiisi! 

Tässä mun vastaukset Emilian kysymyksiin:

1. Koska koet, että sinusta tuli äiti? Synnytyksessä, viikon päästä, vai ehkä jo testin tehdessä?
- Mä en oikeastaan tiedä, ehkä pari viikkoa synnytyksen jälkeen vasta. Tai oikeastaan voin sanoa että äitiys tuntuu nyt vasta todelta kun Elvira osaa jo hieman puhua ja näyttää tunteitaan mua kohtaan. Edelleen välillä ihmettelen että miten mä voin olla äiti ja se The ihminen jollekkin. Plussasta asti olen tajunnut että olen äiti mutta se fiilis on tullut vasta myöhemmin. Tuntuu vaan niin oudolta välillä olla se vastuullinen aikuinen kun koen olevani vielä kuitenkin niin keskenkasvuinen! 
2. Mitä mieltä olet varpajaisperinteestä?
-Ihan kiva perinne mutta missä äidin varpaijaiset!? Me kuitenkin se kaikki työ tehdään ja miehet pääsee sitä juhlimaan ;)
3. Miten äitiys vaikutti ystävyyssuhteisiisi?
-Toiset ystävät tuli lähemmäs ja toiset kauemmas. Erityisesti lapselliset tai tulevat lapselliset ystävät lähenivät äitiyden myötä paljon! 
4. Miksi pidät blogia?
-Tämä on se arjen pelastus. Mun oma juttu, ei kenenkään muun. On kiva laittaa muistoja talteen mutta vielä ihanampi päästä purkaamaan ajatuksia. Mä olen tainnut vihdoin löytää sen rakkaan harrastuksen josta en ihan hevillä luovu!
5. Mikä on parhaiten mieleen jäänyt saamasi kommentti?
-Todella moni. Parhaita on ne missä lukijat kertovat saavansa apua tai tukea mun kirjotuksista. Kommentit on tän koko homman suola ja jokainen kommentti on kultaa! 
6. Jos saisit juuri nyt käteen 3000 euroa, mitä tekisit sillä rahalla?
-Ostaisin kaikki joululahjat ja loput pistäisin säästöön tai lyhentäisin asuntolainaa. Uusi kannettava myös houkuttelee...Ja Parikan puputennarit...
7. Mitä piirrettä itsessäsi tahtoisit kehittää?
- Keskustelutaitoa. Varsinkin vastoinkäymisistä ja vaikeista, henkilökohtaisista asioista puhuminen on mulle tosi vaikeeta. Haluaisin oppia olemaan avoimempi, luottamaan keskustelukumppaniin ja antamaan itsestäni hieman enemmän sitä jotakin. Tutustun ihmisiin todella helposti mutta luottaminen ja toiselle "avautuminen" vie paljon aikaa. 
8. Viaplay vai Netflix? Miksi?
NETFLIX! Tosin olen miettinyt vaihtamista kun sieltä alkaa hyvät sarjat loppua....:p Ja siksi ettei ole vaan kokemusta Viaplaysta, täytyy ehkä kokeilla?
9. Mitä kadut eniten elämässäsi?
-Mä en oikeastaan kadu mitään. Tai ehkä jotain vähän, mutta yritän aina ajatella että jokaisella asialla on tarkoituksensa ja virheistään oppii. Jos jotain pitäisi kuitenkin sanoa niin kadun sitä miten huonosti päätin mun teinirakkausuhteeni ja sitä, etten panostanut kympillä mun lähäri opintoihin. 
10. Mikä on ollut elämäsi parasta aikaa? Entä kurjinta?
- Äitiys ehdottomasti parasta! Ja huolettomat nuoruusvuodet! Kurjinta oli sinkkuaika 2012-2013. Ei muuten, mutta hitto mä vihaan olla ja asua yksin!

Sitten mun kymmenen kysymystä haastetuille:
1. Kaikkein paras resepti?
2. Mikä on äitiydessä parasta? Entä pahinta?
3. Vinkit väsymyksen voittamiseen?
4. Paras siivousvinkkisi?
5. Syksyssä kaikkein parhainta? Entä kamalinta?
6. Tuoko raha onnea?
7. Millainen puoliso olet?
8. Kerro parhaat säästövinkkisi ruokaostoksissa!
9. Paras lapsuusmuistosi?
10. Ärsyttävin piirre toisessa ihmisessä?

Haastan kolme ihanaa, ja ehdottomasti tutustumisen arvoista blogia!

4 kommenttia :

Kiitos kun kommentoit <3