Kaksplus.fi

MENU

tiistai 20. lokakuuta 2015

Orastava kolmannen lapsen kuume.


Niin vaan se salakavalasti sieltä taas jälleen kerran tuli. Eikä synnytyksestä ole kuin 3,5 kuukautta. Nimittäin masukuume! Mä niin vannoin (taas kerran...) etten sitä pötsiä tule kaipaamaan mutta kappas kummaa, kuinkas kävikään. Taas. On kivaa olla nainen, vai miten se meni.

Se pötsi. Se ihan jäätävän kokoinen,varpaissa roikkuva, raivostuttava mutta silti niin ihana ja rakas vauvamasu. Loppuvaiheessa olin siihen niin kyllästynyt kuin olla ja voi mutta yritin silti siitä nauttia. Koska tiesin että alta aikayksikön sitä tulisi taas ikävä. Aika kultaa kyllä muistot aivan liian nopeasti sanon minä! 

Toisaalta mä vähän luulen että se on joku luonnon oma keino voittaa synnytyspelko. Nimittäin se kypsyminen siihen suureen kumpuun. Eihän kukaan muuten nyt lähtisi innosta hyppien tunkemaan reilu kolmea kiloa ulos sieltä, ellei se loppuaika olisi aika kypsää aikaa. Mä ainakin olen molemmissa raskauksissa ajatellut viime metreillä että ihan sama jos sattuu, kunhan se tulee ulos NYT eikä ylihuomenna. Kyllä se raskaus vaan on kivaa touhua...Rehellisesti sanottuna tällä hetkellä tuntuu että mitä ihmettä mä olen silloin valitellut, raskausaikahan on ihanaa! Aika kultaa muistot Laura, aika kultaa muistot. Koitappa muistaa tämä fakta!



Masukuumeen lisäksi mulla on orastava kolmannen lapsen kuume. Ihan oikeasti, mulla! Mulla joka on aina sanonut että jos meille joskus kolme lasta tulee niin ensimmäinen ja kolmas ovat kyllä vahinkoja..Kaksi on oikeasti ihan täydellinen luku mutta mutta..Ehkä vielä jonain päivänä?

Tällä hetkellä oma jaksaminen, järki eikä talous anna periksi kolmannelle lapselle. Kolmannen lapsen tullessa taloon, muutto olisi enemmän kuin ajankohtainen. Ja sitä paitsi, jotenkin ajattelen että ehkä mun on nyt hetken aikaa ihan ok keskittyä itseeni? Siihen, mitä mä elämältä haluan (äitiyden lisäksi) ja mikä ihme musta tulee isona. Mun kädet riittää (yleensä) juuri täydellisesti kahdelle pienelle prinsessalle vaikka välillä haaveilen jopa suurperheestä. Kuitenkin nyt tämä kaksi on se meidän luku vaikka kolmas hieman kutkuttaakin...Eikä sitä kyllä koskaan tiedä, ehkä vielä jonain päivänä?

Kuumeilu on onneksi aika turvallisilla vesillä koska minulle asennettiin jälkitarkastuksen yhteydessä viiden vuoden kuparikierukka. Jos nyt sattuisi käymään niin että se pettäisi, en oikein tiedä olisinko järkyttynyt vai onnellinen. Vai molempia? Noh, ainakin sitten voisi sanoa että näin tosiaankin olisi tarkoitettu! Välillä kuumehourailujen parissa jopa hivenen toivon että kierukka pettäisi. Mutta sitten tulen taas järkiini ja tajuan että nyt on aika keskittyä näihin kahteen täydelliseen lapseen. Itseeni sekä parisuhteeseen. Mulla on loppuelämä aikaa kuumeilla ja järkevää ikää miettiessä on niitä vuosia onneksi vielä monta jäljellä!



28 kommenttia :

  1. Haha, ihania noi kuvat! :D Mie taas edelleen odottelen sitä oikeaa vauvakuumetta, jota ei koskaan tullu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :D joo mäkin podin elviran jälkeen enemmän lapsikuumetta kun vauvakuumetta :p

      Poista
  2. Onnesi on ollut kolmen kilon vauvojen kanssa, itse pusersin viisi kiloa itsestäni ulos... Masua tosin ikävä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua :D no Matilda oli 4230 syntyessään mutta toi viis,, hui kamala :D!

      Poista
  3. Mulla tais tulla kans eka masuikävä ja vauvakuume kuopuksen kolmen kuukauden kiepeillä.. ;)

    VastaaPoista
  4. Mulla oli myös masukuume, vauvakuume kaikki kuu eet mikä liittys vauvoihin pojan syntymästä 3kk - 6kk välisenä aikana. Sitten päätin keskittyä itseeni. Noh nyt olen koulussa, menossa inttiin ja en voisi vaihtaa hetkeäkään pois. Itsensä ajstteleminen on hyvä vaihtoehto.

    Mä voin joskus miettiä kolmatta mutta ei vielä moneen vuoteen xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä luulen myös että sitten kun tää mene ohi niin menee pitkäksi aikaa, kai viimeistään sitten kun pääsen siihen "normaaliin" arkeen kiinni ja palaan työelämään! :) kyllä se vaan välillä on kiva olla niin ettei tarvitse miettiä mitä saa ja mitä ei saa syödä ;)

      Poista
  5. Hih, ihanat kuvat. :)
    Mä rakastan vauvamasua ja omaa on jo ikävä vaikka synnytyksestä kulunut 8 viikkoa!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :D mulla ei ihan noin nopeasti tullut ikävä sitä palloa :p hormonit.. ;) ?

      Poista
  6. Tuttua, itse pusersin melkein neljä kiloa ulos kuukaus sitten ja nyt jo kaipaan masua! Ihanat kuvat tässä, mistä nuo pöllötarrat on? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ! :) onnea "pienestä" <3 :') nuo pöllötarrat on Wishiltä, parilla eurolla sai ! :)

      Poista
  7. Ihan ku mun suusta, siis mä kans oon ajatellu kolmatta lasta mut sit tulee semmonen hei haloo-fiilis :D ja mäkin haluun nyt vähän keskittyy itteenkin ja miettiä just mitä mä haluan tulevaisuudelta :)! Ihanat kuvat :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :D ja hei joo, toi hei haloo on ihan paras :D ihan ku kaks hullua tappelis päässä ;) :D

      Poista
  8. Ihanaa, kun on muitakin.. Täällä kohta 4kk poika ja tämä mamma kuumeilee kovasti, varsinkin juuri masun perään :) ...harmi (onneksi?!) kotoa löytyy kaksilahkeinen, joka on sitä mieltä että kaikki vauvakamat pois , meille riittää nämä kaksi ;) ...no, koskaan ei pidä sanoa ei koskaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. meillä myös onneksi (?!=) tino takoo järkeä päähän kun mä kuumeilen :p mut tosiaan, ei koskaan on liian lopullinen sanavalinta ;)

      Poista
  9. Enkestä noita kuvia. 😂 oot ihana. Ja joo, todellakin on vauvakuume, vaikka meiän "lapsiluku on täynnä" :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Säkin<3 :D meidänki non täynnä mutta hei, ehkä vielä joku päivä ;)

      Poista
  10. Apua, kuin ihanat kuvat :D Hih, täällä reilu 2kk ikänen tyty ja masuikävä on. Hups :)

    VastaaPoista
  11. Täällä on kohta 5kk synnytyksestä ja raskauskuume on ollut jo jonkin aikaa! Vauvakuumetta tosi ei ole. Näissä kahdessa on tällä hetkellä ihan tarpeeksi. Kolmesta lapsesta ollaan miehen kanssa puhuttu,mutta itse olen miettinyt että haluaisin vielä kaksi samanlaisella pienellä ikäerolla kuin kaksi edellistäkin. :D Mies ei innostunut ajatuksesta,mutta onhan tässä muutama vuosi aikaa vielä mielen muuttua, molemmilla! Itse olen ajatellut lähteä ensi syksynä opiskelemaan ja valmistumisen jälkeen katsoa niitä vauvahommia uudelleen. Mistä sitä tietää,jos ei enää halutakkaan ryhtyä vauva-arkeen kun molemmat tytöt ovat jo sitten niin isoja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä olen miettinyt joskus ihan samalla tavalla, kaks nyt ja kaks "sitten joskus"! :) ellei sitten haaveilla miehen kanssaj jo kaksinkeskeisitä kesälomareissuista ja niin edelleen :p

      Poista
  12. Ihana :D mäkin jo vähän haaveilen toisesta... Ensimmäinen nyt sen 4kk :')

    VastaaPoista
  13. Ihanat kuvat 😊 ootko tykännyt kuparikierrukasta? Itsekin harkitsen sen ottavani!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :) oon tykänny kyllä kovasti. Jännitin ihan hirveesti kun siitä ei kovin paljon positiivista kokemusta löydy jos googlettelee! Vähän vaikea vielä sanoa miten kiertorauhottuu kun vasta yhdet menkat ollut asennuksen jälkeen, mutta vuoto on kyllä paljon runsaampaa mitä ennen kierukkaa. Tosin sekin voi vaikuttaa että oli ekat kunnon kuukautiset synnytyksen jälkeen..Mutta mutta, vuoto tosin kesti viikon sijaan ihan pari päivää joten siinä mielessä positiivista! :) yhtään kipuja ei ole ollut muutakuin yhtenä päivänä asennuksen jälkeen joten hyvin tuntuu mulle sopivan! : )ajattelin muutaman kuukauden päästä tehdä kunnon postauksen tästä jahka saan hieman lisää kokemusta, tuntuu että niin plajon painajaisia levitellään kuparikierukasta joten haluan antaa vähän toista perspektiiviä myös! :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3