Kaksplus.fi

MENU

maanantai 11. tammikuuta 2016

Sisäinen minäni voi loistavasti.

Tiedättekö, kaikesta väsymyksestä ja orastavasta nuhasta huolimatta oloni on mahtava. Olo on mahtava, minä olen mahtava. Jouluna tuli syötyä ja herkuteltua aivan liikaa. Olo oli tunkkainen, turvonnut ja voimaton. Nyt kun vihdoin ja viimein kaikki herkut on syöty ja ruokavalio kondiksessa, alkaa pikkuhiljaa oma peilikuvakin miellyttämään. Energiasta ja pirteydestä puhumattakaan. Ruokavaliolla voi tehdä ihmeitä aikaan, niin sisäisesti kuin ulkoisestikkin. Itselleni tämä vaikutus on ehdottomasti enemmän sisäinen.

En ole koskaan ollut laihduttaja. Alottaessani elämäntaparemontin tarkoitukseni ei ollut niinkään laihduttaa, vaan elää terveellisemmin. Tiesin että paino tulisi väistämättä tippumaan eikä siitä haittaakaan olisi, päinvastoin. Olenhan koko aikuisikäni ollut lievästi ylipainoinen. Liian suuresta vaakanumerosta huolimatta lähdin tavoittelemaan sisäistä hyvinvointia. Tunnetta että nyt on hyvä. Ja nyt on. Tällä hetkellä on. Se kuitenkin katoaa hyvin nopeasti jos ruokavalio lähtee taas liian suurella vaihteella herkuttelua päin.

Ruokavaliolla voi oikeasti tehdä niin paljon. Jokainen meistä tietää ettei sen suklaalevyn jälkeen olo ole kovin mahtava. Kun syö terveellisesti ja tuntee sisäisesti voivansa hyvin, heijastuu se ulospäin. Ainakin minun kohdallani heijastuu, ja ihan todella paljonkin. Painan tällä hetkellä vähemmän kuin koskaan ennen näin aikuisiällä. Kroppa ei todellakaan ole samanlainen kuin ennen kahta raskautta mutta oloni on siitä huolimatta mahtava. Oma peilikuva miellyttää silmää ainakin suurimman osan viikkoa. Vaikka olen edelleen lievästi ylipainoinen, olo on kevyt. Syön terveellisesti. Syön monipuolisesti ja syön kohtuudella. Vatsani vointi on parhain vuosiin. Herkuttelen, mutta kohtuudella. Yksinkertaisesti olo on mitä mahtavin. Mä olen juurikin sellainen ihminen että kun syön terveellisesti viikon, olo on niiiiin #fit. Ruoka vaikuttaa mun mielialaan ja hyvinvointiin todella paljon, niin hyvässä kuin pahassakin. Nimittäin herkuttelupäivän jälkeen peilikuva ei todellakaan miellytä eikä vaatteet istu. Itsevarmuus on tipotiessään ja olo on suoraan sanottuna aivan paska. Silti se herkuttelu on niin helppo aloittaa ja vaikea lopettaa. Niin mikä itsekuri...?

Edelleen liikuntakärpänen on kadoksissa mutta annan sen itselleni anteeksi. Touhuan kotona, kävelen ja ulkoilen päivittäin ja näin on tällä hetkellä hyvä. Ehkä sitten joskus kun tämä arki tästä hieman tasoittuu. Huominen tulee aina tämän päivän jälkeen ja huomenna on hyvä päivä aloittaa, aina ;)

Vasemmalla kuukausi synnytyksen jälkeen, oikealla puoli vuotta. Pelkällä ruokavaliolla, monen monta kertaa repsahtaen mutta kyllä jotain on tultu tehtyä oikein! Ja juuri tätä minä häen: elämäntapaa joka on terveellinen ja miellyttävä. Ei hampaat irveessä diettaamista aina lopulta päätyen ahmimaan. Vaan kaikkea kohtuudella elämästä (sekä suklaasta) nauttien!

10 kommenttia :

  1. Hieno kirjotus! Itse oon myös elämäntaparemonttia tekemässä (tehnyt jo vuoden) ja vieläkin mietin, että mikä liikuntakärpänen? Herkkukärpänen on tutumpi kaveri mulle edelleen, mutta pienin askelin hyvä tulee ;) Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. täällä myös tuo herkkukärpänen pörrää usein ;) tsemppiä myös sinulle! :)

      Poista
  2. Ihana postaus. <3 Ja hyvältä näyttää. :)
    Ja noin juuri se elämäntapamuutos pitääkin tehdä. Annetaan lupa myös herkuttelulle niin sitten ei tuu niitä ahmimisia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiiiitos <3 näinpä, ja niin se pysyy nimenomaan elämäntapana eikä diettinä!

      Poista
  3. Hei pliis, tee juttua sun syömisistä. Mä niin kaipaisin näitä hyviä terveellisiä syömisjuttuja niin saisin jotain vinkkejä. En siis kaipaa mitään laihdutus ohjeita, vaan just niitä hyvänolon ruokia.

    VastaaPoista
  4. Tiiätkö, että sulla on ihan mielettömän kapee vyötärö! Ihanat naiselliset kurvit, oon kade! Minäkin toivoisin, että tekisit postauksen sun elämäntaparempasta ja ruokavaliosta, kertoisit ihan konkreettisesti mitä siihen kuuluu, ehkä minäkin voisin sitten ottaa sinulta hyviä oppeja! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiiitos sinä ihana<3 piristit mun päivää! :') <3 ja minä teen jahka saan vähän kuvattua mitä syön !! :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3