Kaksplus.fi

MENU

maanantai 8. helmikuuta 2016

Äitiys aiheuttaa ennenaikaista kaljuuntumista.


Olen aina ajatellut että äitiys aiheuttaa harmaita hiuksia. Totuus on kuitenkin tarua kauheampaa, ja oikeasti äitiys vie hiukset kokonaan. Näin ainakin minun kohdallani on käynyt. Taas kerran. 

Mun tukkani kasvaa raskausaikana kuin rikkaruoho. Ihan oikeasti, kuin humps vaan. Valitettavasti se kostautuu ja se on molempina kertoina tippunut yhtä tehokkaasti kuin kasvanutkin. Ensimmäisellä kerralla se tippui parin viikon aikana kunnon tukkoina. Matildan raskausaikana tukkaa ei tippunut juuri ollenkaan, joten ajattelin tällä kertaa säästyväni hiustenlähdöltä. Mutta mitä vielä, meikäläisellä oli yhdessä vaiheessa kunnon ohimokaljut. Niinkuin näistä tämän hetkisistä hennoista vauvahiuksista voi päätellä. Sille oli syy miksi en yhdessä vaiheessa kovinkaan paljon viihtynyt julkisella paikalla tukka kiinni...

Tällä toisella kertaa hiustenlähtö oli paljon salakavalampaa kuin ensimmäisellä kerralla. Hiuksia tippui pikkuhiljaa, ehkä hivenen runsaammin mitä ennen mutta ei mitenkään huomattavasti. Niin huomaamattomasti että ihan kuin olisin yhtenä aamuna vain herännyt ohimokaljut kiiltäen. Hetken jo ajattelin Elviran taikka Tinon olleen asialla minun nukkuessani, niin salakavalasti kaljuunnuin. 

Kaljuna ei ollut kivaa mutta en mä nyt näistä vauvahiuksistakaan sitten tiedä. Varsinkin kostealla säällä kun ne menevät hieman sikinsokin kiharaan muttei kuitenkaan sinne päinkään. Lähinnä pystyyn joka ilmansuuntaan sojottaen...Noh, eiköhän ne tästä kasva pikkuhiljaa takaisin! Toivottavasti...

Tukkaahan mulla olisi vaikka muille jakaa eikä pieni harveneminen olisi pahitteeksi. Mutta koska universumilla taitaa olla jotain minun pehkoani vastaan, päätti se poistaa kaikki kerralla ja samasta kohtaa. Tietenkin ja tottakai. Loput karvat lähtevätkin sitten varmaan itse repimällä tämänhetkisen uhmakiukkuajan kanssa...:D

10 kommenttia :

  1. Aivan kuten minun tukkani. Ihanaa, että löytyy kohtalo tovereita!

    VastaaPoista
  2. Jännä nähdä miten itselleni käy, raskaus aluillaan... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oiiiiiiiiiii ihanaa, onnea!!! :) <3 ja toivotaan että tukka pysyy päässä ;)

      Poista
  3. Mulle kävi noin kun lopetin pillerit, ja sama homma vähän lievempänä kun vaihdoin yhdistelmäpillerit minipillereihin migreenin takia. Kyllä nämä hormonijutut on sitten ihania...! :D

    VastaaPoista
  4. Sama lookki täällä ! Raskausaikana kasvoi ja tuuheni hiukset todella paljon ja nyt ohimoilla koristaa alkavat avolavat. Autuutta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. !!! nauroin avolavaa :D:D:D mutta tosiaan juu oikeen autuutta tämä ;) :D

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3