Kaksplus.fi

MENU

keskiviikko 23. maaliskuuta 2016

Maailman rakkain vihamies.


Kukas muukaan kuin se oma sisko. Matildan liikkeelle lähdön myötä siskosten välinen suhde on ottanut aimo harppauksen eteenpäin. Niin hyvässä kuin pahassakin.

Ärsyttää kun pikkusisko koskee leluihin. Ärsyttää kun pikkusisko koskee. Ärsyttää kun pikkusisko tulee lähelle. Ärsyttää kun pikkusisko seuraa perässä. Ärsyttää kun pikkusisko itkee. Ärsyttää kun pikkusisko nauraa. Ärsyttää, teki pikkusisko mitä tahansa.

Ja toisaalta:
Miksi pikkusisko itkee? Mikä pikkusiskolla on hätänä? Äiti anna pikkusiskollekkin. Äiti miksi pikkusisko ei saa jätskiä? Äiti anna Matildallekkin. Äiti missä sisko on? Tuo sisko tänne. Minä halaan pikkusiskoa. Minä pussaan pikkusiskoa. Minä rakastan pikkusiskoa. Tule Matilda leikkimään.



Pikkusisko seuraa isosiskoa kuin hai laivaa. Meni Elvira minne tahansa, pieni pörrötukka seuraa niin kovaa kuin nelivedolla pääsee. Isosiskon leikit on parhaita. Isosiskon lelut on parhaita. Ja isosiskon tekemiset on niin mielenkiintoisia. Isosisko on niin hauska ja ihana tyyppi.

Ja toisaalta:
Koske isosisko minuun silloin kun ei ole sopiva hetki. Kuulet sen kyllä. Ota kädestäni jokin lelu tai kehtaa olla antamatta minulle sinun kädessäsi olevaa lelua. Kuulet sen kyllä. Koske minun ruokaani. Kuulet sen kyllä. Komenna minua. Kuulet sen kyllä. Minä huudan, murisen ja heilutan käsiäni.

En olisi ikinä uskonut että se kuuluisa sisaruksien keskeinen viharakkaussuhde voi oikeasti alkaa jo näin nuorena. Samaan aikaan niin kovin raivostuttavaa ja hellyyttävää. On päiviä kun nuo kaksi tuntuvat olevan koko ajan toistensa kimpussa. Milloin pienempi puoliksi vahingossa ja isompi mukamas vahingossa... Mutta tänään kun nuo kaksi leikkivät naureskellen yhdessä suurimman osan päivästä niin mietin taas miten oikealta kaksi lasta tuntuu. Sisarus, paras asia mitä vanhemmat voivat lapselle antaa. 


4 kommenttia :

  1. Mulla kans tulossa postaus just samasta, kun en voi uskoa että noin nopeasti on kehittynyt ihana sisarussuhde omine erimielisyyksineen <3

    www.hulivilini.com

    VastaaPoista
  2. <3<3 Samoja mietin tänään, ku tehtiin lähtöä, kävin vessassa ja pojat ootti eteisessä. Ensin kuulu "Ei hätää Eemi pieni, Juuso on tässä, älä itke" niin lempeellä äänellä kun voi olla. Just ennen kun avasin vessan oven, kuulu eteisestä "Eemih!!! Älä vingu siinä!!!!!". Että niih...... :D

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3