Kaksplus.fi

MENU

torstai 17. maaliskuuta 2016

Pari sanaa rahasta & onnesta.


Viime yönä yksitoista kiloista nyyhkyttävää nyyttiä sylissä kanniskellesani muistin etten ollut muistanut laittaa eurojackpottia kauppareissulla. En yleensä pelaa veikkauksen pelejä mutta 61 miljoonaa on jo ihan tavoittelemisen arvoinen summa. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka kyllä täytyy myöntää että pienempikin voitto kelpaisi. Mulla tosiaan oli aikaa yöllä pohtia (toodella huono yö lapsilla...) mitä mä niillä miljoonilla tekisin. Koska mulla oli aikaa vaikka muille jakaa (tajusitte varmaan jo vähän vähemmälläkin että oikeesti me ei juurikaan nukuttu...) mietin asiaa hieman syvällisemmin: jos voittaisin lotossa vaikka miljoonan, toisiko se mukanaan onnea? Mikä elämässäni muuttuisi?

Ihan ensimmäisenä maksaisin meidän asuntolainan pois. Miljoonalla eurolla sen tekisi naurettavan helposti. Saisimme sen unelmiemme omakotitalon ja rahaa jäisi vielä aika mojova potti säästöön. Ne sijoittaisin ehkä sijoitusasuntoon, tai pariin joihin tyttöjen olisi sitten joskus mahdollisuus muuttaa. Pelaisin tietenkin tässä kohtaa korttini oikein ja asunnot sijaitsisivat lähellä meidän kotia jotteivat Matilda ja Elvira katkaisi napanuoraa, haha. Nämä kuitenkin ovat niitä asioita jotka tekisivät elämästä stressittömämpää, hivenen helpompaa ja mukavampaa. Mutta eivät missään nimessä ole avain onneen.



En usko hetkeäkään että raha tuo mukanaan onnea. Asioita, jotka tuottavat onnentunnetta mutta itse onneen tarvitaan muutakin kuin kasa paperia ja numeroita. Jos elämän pienistä iloista ei osaa nauttia, rikkauksilla ei ole mitään merkitystä. Yöllä kaiken väsymyksen keskellä tulin esimerkiksi siihen tulokseen että jos vaihtoehtoina olisi vuoden hyvät yöunet tai miljoona euroa niin valitsisin ensimmäisen. Toinen asia jota ei edes kaikella maailman mammonalla saa on terve mieli. Olen onnellinen että kaikista yöllisistä nukkukaanytjo romahduksista huolimatta olen onnellinen ja tunnen onnea. Löydän helposti asioita joista iloita. Olen empaattinen ja hyvä tyyppi. Näitä ei rahalla saa.

Tärkein, se kaikkein tärkein on lapset. Mikään summa rahaa ei takaa omia lapsia. Mikään summa rahaa ei takaa terveitä ja onnellisia lapsia. Rahalla mä voisin antaa lapsilleni paljon mutta sitä tärkeintä ei rahalla saa, nimittäin rakkautta. Mulla on täydellinen perhe ja sen olen saanut tuurilla sekä kohtalolla. En ylitsepursuavalla lähihoitajan tilipussillani (huutonaurua). Jos mulla olisi rahaa, voisin ostaa ne markkinoiden kalleimmat ja laadukkaimmat tuvaistuimet. Hienoimmat ja mukavimmat rattaat. Kalleimmat vakuutukset tai 24/7 mukana kulkevan lääkäriturvamiesmonsterin. Se ei kuitenkaan takaisi mitään. Valitettavasti (ja toisaalta kai onneksi?) kaikki ei ole meidän käsissä ja päätettävissä. Loppujen lopuksi kaikki on kiinni kohtalosta. Ja tuurista.



Miljoonan euron sijaan toivoisin voittavani miljoona onnenlatia. Miljoona suojelusenkeliä pienten lasteni elämään. Miljoonia hetkiä tässä ja nyt. Miljoonia nauruja, hymyjä ja auringonsäteitä. Miljoonia vuosia onnea ja iloa mun rakkaiden kanssa. Viimeinen ei kai ole mahdollista vaikka miten onnekas olisi, joten tyydyn mukisematta myös onnelliseen ja hyvään elämään, elämän kestosta riippumatta.

P.s Rakas universumi, vaikka väitän ettei rahalla saa onnea niin se ei silti tarkoita ettenkö voittoa ottaisi mieluusti vastaan. Ihan vain varmuuden vuoksi mainitsin...


8 kommenttia :

  1. Äitin sananlasku: "Monella pojalla on ruokaa ja rahaa, muttei oo kaikilla tämmöstä röllykkämahaa!" :)

    VastaaPoista
  2. Tää oli hyvä :D :D :D kaikkea sitä ehtii yöllä miettimään! Et tarvii lottovoittoa jos lanseeraat lääkäriturvamiesmonsterit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. !! :D yöt on parhaita nukkumis sekä MIETTIMISaikoja, niin hyvässä kuin pahassakin :D ja totthei, täytyykin pistää bisnesidea eteenpäin ;) :D

      Poista
  3. Mainio postaus ja niin paljon samoja ajatuksia kuin minulla. <3

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3