Kaksplus.fi

MENU

sunnuntai 10. heinäkuuta 2016

Arpinen, löysä ja pehmeä. Mutta silti niin upea kehoni.



Yli seitsemän kiloa ja reilu metrin verran lasta. Niin kovan homman kroppani on tehnyt. Ja se näkyy, voi kyllä se näkyy. Löysänä nahkana, arpina ja makkaroina. En koskaan tule saamaan vanhaa kehoani takaisin ja se on ihan okei. Olen kaksi kertaa kantanut ja maailmaan saattanut jotain aivan upeaa ja mahtavaa. Kehoni on tehnyt kaksi kertaa jotain niin uskomatonta ettei sitä tajua ennenkuin sen kokee. On ihmisiä jotka sanovat että meidän äitien tulisi peittää rumat arpiset vatsamme mutta olen täysin eri mieltä. Arvet kertovat tarinaa. Arvet kertovat jostain uskomattomasta. Jos olet arpia saanut, näytä ja kanna ne ylpeänä.

Äitiys on muuttanut minua henkisesti ihan hirveästi. Yksi suurista muutoksista on käsitys omasta kropasta. Enkä puhu pelkästään siitä käsityksestä mihin kaikkeen sitä pystyykään vaan siitä sisäisestä fiiliksestä. Olen hyvä, täydellinen juuri tälläisenä kuin olen. Hieman löysänä, arpisena ja pehmeänä. Minä olen upea. Minä saan olla itsestäni ylpeä. Jos joku on jotain muuta mieltä niin se ei ole minun ongelmani, silloin voin ainakin ylpeänä sanoa olevani sisäisesti kauniimpi mitä hän. Olen aina sanonut että sitten joskus kun olen laiha, otan napakorun. Äitiyden myötä siihen ei tarvittu laihuutta. Ei timmejä vatsalihaksia. Siihen tarvittiin kaksi lasta ja perjantainen Ruisrock pöhnä. Ennen lapsia en olisi voinut kuvitellakkaan ottavani jotain joka kiinnittää huomion ei niin timmiin vatsaani. Nyt en voisi kuvitella ulkonäön tai toisten mielipiteiden antavan vaikuttaa elämääni niin paljon että jättäisin sen takia jotain tekemättä.



Olen ylpeä arvistani. Ne eivät ole kauneusihanteiden mukaisia mutta silti niin kovin kauniita. Ne kertovat tarinaa. Tarinaa elämästä, kovasta työstä ja kahdesta ihmeestä. Ne kertovat maailman parhaasta ammatista, äitiydestä. Kroppani on aika helvetinmoisen työn tehnyt kaksi kertaa ja se saa näkyä.

Arvet eivät tee äitiä eivätkä ole äitiyden mittari. Mutta jos sinä niitä olet koristeeksi itsellesi saanut, kanna ne ylpeydellä. Ne kertovat ihmeestä, kovasta työstä ja jopa vähän tai vähän enemmänkin tuskasta. Arvet kertovat elämästä, kirjaimellisesti. Kehoni ei tule koskaan olemaan samanlainen mitä ennen lapsia. Koska se on nyt paljon kauniimpi. 


8 kommenttia :

  1. Haluaisin tuoda esille, ettei suinkaan kaikille raskaana olleille tule arpia. Toisaalta voi tulla, vaikkei Ole raskaana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. totta! :) itselle myös teini-iässä ensimmäiset arvet ilmetyivät lantion seudulle!

      Poista
  2. Itse ajattelin raskaana ollessa että jestas kun oon synnyttänyt niin vatsa vähintään yhtä litteä kuin ennenkin! :D ihan niin ei mennyt vaan vatsa arpien peitossa ja ruttuinen ja löysää nahkaa on todella paljon. En koskaan saa takaisin 'vanhaa vatsaa' enkä ihan vielä ole täysin hyväksynyt asiaa enkä tiedä olenko ihan sinut vatsani kanssa koskaan 😁

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toivottavasti sä vielä jonain päivänä oelt sinut <3 koska oot tehny jotain uskomattoman upeaa! <3

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3