Kaksplus.fi

MENU

perjantai 1. heinäkuuta 2016

Kun isästä tuli pirttihirmu...

Jäkäjäkämäkämäkä. Kuulostaako tutuilta sanoilta miten useat miehet kuvailisivat kotiolojaan? Akka senkus vaan mäkättää vaikka mitään en ole tehnyt. Nimenomaan, et mitään. Tee sitä. Tee tätä. Tee tota. Mitä sinä nyt teet!? Kaikuu meidän katon alla. Ja kuulkaas, tällä kertaa se mäkättäjä onkin meidän talon isäntä!

Meidän isukki on ollut kotona nyt viikon verran lasten kanssa koska on kesälomalla. Roolimme vaihtuivat päinvastoin mitä tähän asti on totuttu; minä olen töissä ja Tino kotona. Ja kuulkaas niin vakavasti tuo isä otti kotiäitiroolinsa vastaan että hänestä kuoriutui alta aikayksikön aikamoinen justiina kaulimensa kanssa. Nakertavinta tässä hommassa on ollut myöntää yksi fakta: hemmetti, hänhän on aivan kuin minä pari kuukautta sitten. Voi mies raukkaa silloin ja voi minua raukkaa nyt.

Ei vaan, on ollut todella mukava tulla töistä kotiin kun koti on imuroitu ja ruoka valmiina. Ja luojan kiitos minulla alkoi tänään loma jotta pääsemme tasaamaan tätä ilmapiiriä täällä ja saan mäkättäjä roolini takaisin. Johan sitä ikävä olikin. Ja kieltämättä tämänhetkinen rooli ei niin mukava olekkaan. Ehkä opin tästä jotakin? Ehkä en...Veikkaan jälkimmäistä.


6 kommenttia :

  1. hHh, mieheni näki tämän tekstin selkäni takaa ja nauroi sille! aika osuva siis :D Meidän lapsilla alle 1,5v ikäeroa ja nuorempi täyttää parin viikon päästä vuoden. Kiitos vertaistuesta viimeisen kuluneen vuoden aikana, koska aina ei vaan ole ollut ihan niin helppoa ja äitiä _vähän_ väsyttänyt. <3

    VastaaPoista
  2. Hahah :D Meillä on tuollainen pirttihirmu mies ihan jokapäivä :D Hassua kun mies tykkää siivota ja laittaa kotia enemmän kun nainen, siihen en varmaan ikinä totu, että MULLE nalkutetaan viikoittain siivouksesta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kieltämättä itsekkään varmaan koskaan tottuisi että mies olisikin se kodin nalkuttava hengetär :D

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3