Kaksplus.fi

MENU

tiistai 30. elokuuta 2016

Omaa tyyliä etsimässä.



Löysin kuvissa esiintyvän mekon viikonloppuna kirpputorilta. Hinta oli huikeat kaksi euroa. Mekko ei ole yhtään tyyliäni mutta edullisen hintansa vuoksi minun oli pakko ottaa se mukaani. Ja jokin siinä kyllä veti minua puoleensa, en oikein edes tiedä mikä. Mekkokausi on ohi, mutta tämä toimi loistavasti tänään mustien sukkahousujen ja harmaan pitkän neuleen kanssa. Lähdin tänään ovesta sen näköisenä ulos etten meinannut itseäni tunnistaa peilistä. En ollut yhtään se sama vanha Laura joka olin ennen raskautta. Toisaalta, olen muutamien vuosien aikana muuttunut henkisesti todella paljon, joten ehkä se heijastuu tyyliini ja hetken päästä tämä mekko on niin minun juttuni ja täysin minun tyyliäni.

Olen taas vauvakuplan puhjettua kiinnostunut muodista ja vaatteista aivan uudella tavalla. Tai oikeastaan enemmänkin minua vihdoin taas kiinnostaa minkä näköisenä astun ovesta ulos. En voi oikeastaan puhua muodista, koska tämän hetken in jutut eivät yleensä iske minuun yhtään. Tai ehkä iskee, mutta eivät ole vain minun tyyliäni. Kun en edes tällä hetkellä tiedä mikä se minun tyylini on. Jollain tavalla kriiseilen Lauran ja äitiyden yhdistämistä vaatteiden kohdalla tällä hetkellä todella paljon.



Omaa tyyliä etsimässä, ehkä uusi postaussarja blogissa? Ehkäpä saan helpotusta jos purkaan vaate- ja minuuskriisiäni tänne julkisesti. Tänään kriiseilein tästä mekosta ja olin aivan hilkulla vaihtaa sen pari minuuttia ennen työiltamaan lähtöäni. Onneksi en vaihtanut koska tykkäsin siitä loppujen lopuksi todella paljon. Rento ja tyttömäinen, Jollain tavalla tämä mekko sopi sekä Lauralle että äidille. Jotka taistelevat aika usein pääni sisällä keskenään. On vaikea toteuttaa itseään mukavien vaatteiden avulla kun ei oikein tiedä mitä haluaa. Ennen äitiyttä oleva Laura oli niin erilainen mitä nykyinen Laura. Ja viimeiset kolme vuotta olen aika tavalla ollut pelkkää äitiä. Nyt pitäisi löytää niiden balanssi niin henkisesti kuin tässä vaateasiassakin.

Huomaatteko muuten kuvista sen miten paljon kalkkunasääreni ovat saaneet kesänaikana aurinkoa? Jep, eivät yhtään. Jos omaa takapihaa ei lasketa, en poistunut ovesta kertaakaan kesän aikana sortsit jalassa. Että niin, olen aika koomisen näköinen aurinkoa saaneen yläkroppani ja suomalaisille ominaisten kalkkunasäärieni kanssa. Ei siinä, onneksi on pitkiä housuja ja syksy tuloillaan!

Olen myös kriiseillyt siitä, millaisia asukuvia voisin tänne blogin puolelle laittaa. Kun vihdoin olen löytänyt taas itseni äitiyden alta, hinku kirjoittaa muustakin kuin perhejutuista on kasvamassa koko ajan suuremmaksi ja suuremmaksi. Sydämeni ja taitoni eivät ole lähelläkään muotibloggaajaa mutta tiedättekkö, nämä kuvat ovat juuri täydellisiä asukuvia joiden kanssa olen niin sinut. Arkisia, vähän niin ja näin. Ja se mikä niistä kuvista tekee sopivan juuri minulla ja tähän blogiin on tuo pieni kuvausassistenttini. Ehkä minusta löytyykin pikkuriikkinen sipaus muotibloggaajaa. Nimittäin äitimuotibloggaajaa. Ihan kirjaimellisesti.



Löytyykö sieltä muita jotka ovat äitiyden myötä kriiseilleet vaatteidensa kanssa toden teolla? 

8 kommenttia :

  1. noh ei toi ihan mut hinnan vuoksi ehkä mökillä illan istujaisiisa menee? ja sillä voi vähän könyilläkkin siellä sitten :) tosi kivat silmät kiteski :9.. laita ihmeessä eri muotosia mekkoi ja värei harmaa seinä ja harmaa mekko. met rohkeesti vaan kauppaan ja kokeilet kaikkia mitä löytyy vaik nahka mekkoo vai ktuntuu jo nyt et ei sovi mut eihän siinä mitään häviäkkään ja voi löytyä uusia tyylei sulle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en taase nimenomaan illanistujaisiin tämän koltun kansaa lähtis vaan pidän enemmänkin koti- tai työmekkona!.:) ja täytyy kyllä kokeiööe niitä ei niin mum juttujakin!

      Poista
  2. Kyllähän sitä raskauden jälkeen etsi itsekin omaa tyyliään! Kroppa kuitenkin kokenut niin suuren myllerryksen ja muuttunut, tuntui ettei vaatekaupoista löydy mitään sopivaa. Pikkuhiljaa sitä on kuitenkin alkanut löytää tyylinsä taas uudestaan. :) Ja itsellekin tulee välillä olo, että voinko mä nyt äitinä pukeutua näin, MUTTA loppupeleissä olen päättänyt, että äiditkin saa pukeutua juuri niin kuin haluaa ja olla muodikkaita miettimättä sitä voiko käyttää korkokenkiä koska on äiti eikä antaa sen statuksen määritellä omaa tyyliä ja vaatetusta. :D Ihanan löydön olet tehnyt, tosi kiva mekko ja tsemppiä myös tyylin metsästykseen. ;)

    Rosa
    http://www.rosajaneponen.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin sanottu, kyllähä me äidit voidaan pukeutua just niinkuin halutaan! :) ja kiitos kehuista sekä tsempeistä<3

      Poista
  3. Aivan ihania nämä sun kuvat!!!♡ehdottomasti jatka samalla linjalla:)
    Mullakin oli tuossa viime vloppuna sama tilanne,vetäisin hameen päälle ja olin iiiihan viittä vaille vaihtamassa sitä,mutta pidinpä vaan. Koska siinä tuli hyvä olo. Ja ei,mäkään en mee muodin mukana...jälkijunassa on hyvä tulla;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!<33 ja hei nimenomaan, jälkijunassa on hyvä tulla ;) kirpparilta tällä tyylillä löytyää vaikka mitä aina kun muut ovat jo luopuneet ;)

      Poista
  4. Mä oon aina ollut farkkutyttö, mutta nyt kuopuksen syntymän jälkeen hurahtanut mekkoihin. Nyt mulla ei ole ainoitakaan farkkuja, kun viimiset sanoivat juuri sopimuksensa irti ja aina uusia ostamaan lähdettyäni olenkin vahingossa kotiutunut kaupasta mekon kanssa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. !! Hei tuttu fiilis! Vaikka kyllä multa farkkujakin löytyy :p taisi sitä kotiäitinä tottua rentoon ja mukavaan tyyliin niin ei oikein kiristävät farkut enää houkuttele :p

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3