Kaksplus.fi

MENU

keskiviikko 28. joulukuuta 2016

Kurja oli minun lapsuuteni ilman Netflixiä...


Autuas on lapsieni lapsuus. Televisiosta tulee niitä piirrettyjä mitä he haluavat ja valinta on aika rajaton. Netflix, Viaplay, Yle Areena ja mitä vielä. Tosin meiltä ei löydy kuin Netflix, mahtavatkoha nolla aikuisiällä yhtä katkeria kuin meikäläinen nyt? NIMMITTÄIN kun minä olin pieni...

Jos heräsit lauantai aamuna liian aikaisin, sinun piti odottaa että piirretyt alkaa. Siihen asti sait katsella Buu klubbenia ymmärtämättä sanaakaan tai mustavalkoista cartoon networkkia koska värit sai vain maksamalla kanavasta. Ja kun ne piirretyt vihdoin alkoivat niin ei sieltä suinkaan aina niitä lemppareita tullut. Toisin on minun lapsillani jotka saavat Netflixistä valita aina me omat lempiohjelmansa!

Että niin, kyllä vaan on helppo lapsuus meikäläisen lapsilla!

Silloin kun minä olin pieni, silloin ennenvanhaan. Olen miettinyt saanko käyttää näitä lauseita lapsilleni ikinä, koska mihin tämä maailma muka enää voisi kehittyä? Mutta kyllä se vaan kehittyy, ja tässä yksi esimerkki vaikkakin aika mitätön sellainen! 

3 kommenttia :

  1. Minun lapsuuteni oli ilmeisesti totaalikurja... 😂😂 jos heräsi liian aikaisin sai katsella virityskuvaa. Eikä lastenohjelmia juurikaan tainnut tulla aamuisin. Paitsi joskus viikonloppuisin ja joulun aikaan. Avara luonto taisi olla suurin hupi. Mutta onneksi oli meillä VHS! Tosin sekin usein veti nauhan solmuun ja piti mennä herättää isi, joka sitten avasi laitteen ja yritti saada nauhan toimimaan, kun oltiin ensin teipillä korjattu katkennut nauha ja sormella kelattu takaisin koteloon. Oi, sitä simppeliä aikaa.😊

    VastaaPoista
  2. Minä myös muistan lapsuudestani sen virityskuvan, mutta mä olinkin tyytyväinen siihen pieneen mustavalkokuvalliseen matkatelevisioon, jonka kuvan sai näkyviin nappeja pyörittämällä ja vain jos sai antennin juuri oikeaan asentoon 😆 Ei oo nykypäivän lapsilla hajuakaan siitä kuinka paljon sitä piti nähdä vaivaa piirrettyjensä eteen 😂 Kysymys kuuluu kuinka vanha käpy mä oikeen olen?!

    VastaaPoista
  3. Voi lapsuuden kurjuus! :D Minäkin muistan sen harmituksen, jos nukkui aamulla vähänkin pidempään ja lastenohjelmat olivat jo menneet. Onneksi jossain vaiheessa kotiin ilmestyi VHS, jolla sai nauhoittaa ohjelmia kasetille, jotka sitten toimivat tai eivät. Muistan myös miten rispaantuvaa VHS nauhaa sai veivata takaisin saksilla sisälle koppaan, jotta sai ohjelmat katsottua :D Kaikki on nykyaikana niin helppoa!

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3